اخبار داغ

فرماندار درگز:

مرز ریلی لطف آباد درگز با کشور ترکمنستان تا پایان خرداد بازگشایی می‌شود

مرز ریلی لطف آباد درگز با کشور ترکمنستان تا پایان خرداد بازگشایی می‌شود
علی فراهی گفت: اولویت ما برای بازگشایی مرزها، ابتدا مرز ریلی و سپس مرز زمینی است؛ اقدامات خوبی هم از سوی دو کشور برای بازگشایی مرزها انجام شده که امیدواریم تا پایان خرداد مرز ریلی و پس از آن مرز زمینی بازگشایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فراهی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن اشاره به استمرار اقدامات اجرایی برای بازگشایی مرز ریلی بین دو کشور ایران و ترکمنستان، اظهار کرد: از زمانی که بحث شیوع کرونا مطرح شد، کشور ترکمنستان مرزهای خود را به روی تمام کشورهای همسایه از جمله ایران بست، اما این بسته بودن مرز به نفع هیچ کشوری نیست و ترکمنستان از این قضیه بیشتر متحمل ضرر خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی توضیح داد: غالب اقلام مورد نیاز کشور ترکمنستان از جمله مواد غذایی، مواد اولیه کارخانجات و ... از طریق کشور ایران عبور می کند، به همین دلیل مقامات ترکمن به نتیجه رسیده اند که بازگشایی مرزها باید هر چه زودتر انجام شود.

,

فرماندار درگز گفت: اولویت ما برای بازگشایی مرزها، ابتدا مرز ریلی و سپس مرز زمینی است؛ اقدامات خوبی هم از سوی دو کشور برای بازگشایی مرزهای ریلی انجام شده که از جمله آنها می توان به تعبیه تونل های ضدعفونی در دو کشور برای انجام اقدامات بهداشتی روی واگن های حامل بار اشاره کرد.

,

فراهی تاکید کرد: البته از لحاظ اشتغال و در حوزه شهرستان درگز، مرز زمینی برای ما مهمتر بوده و درامد زایی بیشتری دارد؛ لذا پیگیر هستیم پس از بازگشایی مرز ریلی، اقدامات لازم برای بازگشایی مرزهای زمینی را هم انجام دهیم.

,

وی در پایان در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر زمان بازگشایی مرزهای ریلی و زمینی گفت: امیدواریم تا پایان خرداد مرز ریلی و پس از آن مرز زمینی بازگشایی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه