اخبار داغ

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

وجود بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان در کشور/ اقتصاد دانش بنیان در اولویت دانشگاه ها قرار گیرد

وجود بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان در کشور/ اقتصاد دانش بنیان در اولویت دانشگاه ها قرار گیرد
ستاری گفت: خراسان‌جنوبی می‌تواند جزو استان‌های دارای اقتصاد دانش محور باشد چراکه این استان دانشگاه‌ها و دانشجویان بسیار خوب و قابل توجهی دارد و شرکت‌های دانش بنیان این استان ظرفیت رشد سریع را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه بازدید از مراکز رشد و نوآوری خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در کشور بیش از پنج‌هزار شرکت دانش‌بنیان فعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: خراسان‌جنوبی می‌تواند جزو استان‌های دارای اقتصاد دانش محور باشد چراکه این استان دانشگاه‌ها و دانشجویان بسیار خوب و قابل توجهی دارد و شرکت‌های دانش بنیان این استان ظرفیت رشد سریع را دارد.
,
 
,
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: نتیجه کار امروز می‌تواند این باشد که امکانات جدیدی در اختیار پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی قرار گیرد و جهت گیری دانشگاه به سمت اقتصاد دانش‌بنیان ادامه پیدا کند.
,
 
,
ستاری عنوان کرد: در مورد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم اولویت حل معضلات جامعه است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: لذا در این راستا اولویت دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی باید حل معضلات استان باشد چراکه در این شرایط می‌توان پایه اقتصاد دانش بنیان مناسبی داشت و شاهد تغییرات اساسی در استان بود.
,
 
,
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از غلبه بر موج اول شیوع ویروس کرونا با حضور شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: با نوآوری‌های این شرکت‌ها در همان روزهای نخست شیوع کرونا در زمینه تجهیزات، دارو و امکانات پزشکی لازم در بخش‌های بیمارستانی نیاز به واردات نداشتیم.
,
 
,
ستاری تصریح کرد: حل مسائل مردم اولویت حوزه پژوهشی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است لذا در این راستا در قالب شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری و کارخانجات نوآوری زیرساخت‌های مفصلی برای حمایت از یک ایده دارند و در این سال‌ها زیرساخت‌ها توسعه پیدا کرده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که استان خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها مسائل جدی دارد که ما باید برای توسعه آن کمک کنیم،گفت: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در سال‌های اخیر نسبت به سالیان گذشته توسعه پیدا کرده است.
,
 
,
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان با پتانسیل‌های خراسان‌جنوبی خیلی فاصله دارد اما همین حرکت توسعه آنان باید تقویت شود.
,
 
,
ستاری در خصوص اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در زمینه کرونا، اظهار کرد: اکنون قراردادهای زیادی برای تولید واکسن و دارو، تجهیزات پزشکی و تولید ماسک و مواد ضدعفونی منعقد شده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از این تسهیلات موفق به حل معضلات کشور برای مقابله با کرونا شدند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه