اخبار داغ

بانک جهانی اعلام کرد:

کاهش 8 تا 11 درصدی تولید در کشورهای در حال توسعه

کاهش 8 تا 11 درصدی تولید در کشورهای در حال توسعه
بانک جهانی انتظار دارد ویروس کرونا و رکودهای اقتصادی ناشی از آن آثار مخرب ماندگاری در کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، بانک جهانی اعلام کرد انتظار دارد ویروس کرونا و رکودهای اقتصادی ناشی از آن آثار مخرب ماندگاری در کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور داشته باشد و بیشترین آسیب را صادرکنندگان نفت و کشورهایی خواهند دید که از بحران مالی رنج می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 بانک جهانی در بخش آمار گزارش خود در مورد دورنمای اقتصاد جهان اعلام کرد: متوسط کشورهای در حال توسعه که از بحران مالی رنج می برند، شاهد کاهش 8 درصدی تولید طی یک دوره 5 ساله خواهند بود. این کاهش تولید برای کشورهای در حال توسعه صادر کننده نفت 11 درصد است.

,

 مقامات بانک جهانی می گویند از آنجایی که دورنمای رشد اقتصاد جهان قبل از این هم به خاطر درگیری های تجاری تیره و تار شده بود، شوک همه‌گیری ویروس کرونا به راحتی می‌تواند به مشکل کشورهای در حال توسعه برای پرداخت بدهی هایشان اضافه کند.

,

 نرخ پایین بهره طی یک دهه گذشته باعث افزایش شدید بدهی‌های دولتی و شرکتی در بازارهای نوظهور شده و توانایی سیاستگذاران برای پاسخ به این بحران و جلوگیری از تعطیلی کسب و کارها و از دست رفتن اشتغال و سرمایه های انسانی را محدود کرده است.

,

 آنچه در حال حاضر لازم است اقداماتی فوری برای کنترل این آسیب ها و دور ماندن از سیاستهایی است که باعث این بحران سلامتی و در نهایت این بحران اقتصادی و مالی شده است.

,

 انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه