اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه لرستان:

امام خمینی(ره) بهترین الگو برای بشریت است

امام خمینی(ره) بهترین الگو برای بشریت است
حجت الاسلام احد عبداللهی گفت امام خمینی(ره) ساده زیست ما بهترین الگو برای همه بشریت است که رفتار و کردار آن قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تفاوتی نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام احد عبداللهی امروز در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) که حوزه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت: شهید مطهری با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) می فرمایند اگر بخواهیم در مورد چنین شخصیت بزرگی صحبت کنم بدنم به لرزه می افتاد و اگر می خواهید تمام خواسته های یک ملت را در یک فرد ببینید آن فرد امام خمینی(ره) است.

مدیر حوزه علمیه لرستان بیان کرد: امام ویژگی های عظیمی و فضایل اخلاقی داشت که ایشان را در جهان منحصر به فرد کرده بود و ما در طول تاریخ علمای زیاد داشتیم که قیام های زیادی کرده اند و شیعیان ما قیام های زیادی را در طول تاریخ انجام داده اند بطوریکه بعد از سال ۶۱ هجری بعد از شهادت امام حسین(ع) در دوره امویان قیام های توّابین، مختار و زید و بعد از آن در دوره عباسیان قیام های محمد ابن عبدالله، محمد ابن قاسم و یحیی ابن عبدالله که معروف به شهید فخر بودند صورت گرفته اما قیام امام خمینی(ره) با همه قیام های طول تاریخ تشیع تفاوت زیادی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,
,
,

وی افزود: ویژگی این رهبر عظیم الشأن، ایشان را منحصر به فرد قرار داده و متمایز از تمام رهبران قیام کرده است، جایگاه اخلاقی امام نمونه بارز آن هاست، اخلاق فردی و اجتماعی ایشان از ویژگی های خاص است.

حجت الاسلام عبداللهی اظهار داشت: مدرسه امام خمینی(ره) که در شهرستان قم است تمام طلابی که در آن تحصیل می کنند از کشورهای خارجی اعم از آسیایی، اروپایی و آفریقایی آمریکایی هستند که در مدرسه امام خمینی(ره) تحصیل می کنند، چند سال پیش یک نظرسنجی بین طلاب کشورهای خارجی برگزار شد که چرا آب و هوای اروپایی را رها کرده‌اید و در ایران و آن هم در شهر قم که آب و هوای آن مشخص است را انتخاب کرده اید؟ همه در یک جواب گفتند که اخلاق امام را دیده‌ایم، اخلاق عملی امام که نه فقط ایران بلکه دنیا را در بر گرفته است.

,
,
,

مدیر حوزه علمیه لرستان اذعان داشت: اخلاق امام(ره) باعث شده که مردم دنیا به سمت تشیع حرکت کنند، امام(ره) چنان ویژگی‌هایی را در خود جمع کرده که اگر مدیران، مسئولان و ملت ما آنها را الگوی خود قرار دهند هیچ مشکلی در جامعه نخواهیم داشت، امام(ره) ساده زیست ما بهترین الگو برای همه بشریت است که رفتار و کردار آن قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تفاوتی نداشته است.

وی گفت: امام خمینی(ره) بعد از رهبری و بعد از تشکیل حکومت حتی منزل خود را هم رنگ آمیزی نکرده است و به سمت تجملات نمی‌رود، چنان شجاعت ای دارد که در مقابل استکبار می ایستد و مبارزه می کند.

,
,
,

حجت الاسلام عبداللهی بیان کرد: در سال ۴۳ ایشان فرمودند هر زمانی که ساواک ما را دستگیر می کردند هرگز نترسیدم، این شجاعت امام(ره) را می رساند که به خاطر این شجاعت در مقابل ابرقدرت های دنیا به راحتی و با اطمینان می فرمایند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و در سال ۴۱ در بعضی از حوزه های علمیه هم بحث جدایی سیاست از دین هم مطرح می‌شد، اما امام(ره) آمدند و دین را به سیاست آمیختند.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) فرهنگ اسلامی و تمدن اسلامی را به رخ دنیا کشاندند، دنیایی که فقط بحث ابرقدرت های شرق و غرب بود و هیبت و شکوه شرق و غرب تمام دنیا را گرفته بود اما امام(ره) آمد و فرهنگ شرق و غرب را کنار زد که شهید صدر می فرماید، وقتی ویژگی های امام(ره) را دیدم گفتند در امام(ره) ذوب شوید همانطوری که در اسلام ذوب شده اید چون امام(ره) جدا از اسلام نیست.

,
,
,


حجت الاسلام عبدالهی بیان کرد: برخی از بزرگان امام(ره) را ذخیره خداوند و اطاعت از امام(ره) را اطاعت از خدا می دانستندچون که امام در تمام طول عمر خود در راه اخلاص خدا بود، امام(ره) با رهبری حکیمانه اش، یاران با وفایش و با طرح جامع و با آمادگی عمومی که ایجاد کرده بود این قیام را برپا کرد و به پیروزی رساند.

,
,

وی تصریح کرد: اگر قرار است این انقلاب امام(ره) روی زمین نماند باید اهداف و آرمانهای امام(ره) را دنبال کنیم و باید پیرو راه امام(ره) باشیم و وظیفه ما تبیین اهداف آرمان‌های انقلاب است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه