اخبار داغ

استاد دانشگاه مطرح کرد؛

اهمیت نقش زنان در جامعه از دیدگاه امام خمینی (ره)

اهمیت نقش زنان در جامعه از دیدگاه امام خمینی (ره)
روستا گفت: امام خمینی (ره) برای حضور زنان در جامعه دو اولویت عفاف و حجاب و توجه به کانون خانواده را مورد تاکید قرار دادند و گفتند زنان اگر قرار است در مبارزات و جامعه حضور داشته باشند باید با رعایت کامل عفاف و حجاب و اولویت رسیدگی به کانون خانواده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طاهره روستا استاد دروس معارف در دانشگاه‌های فرهنگیان، آزاد اسلامی و بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد دیدگاه امام خمینی (ره) در خصوص زنان و مبارزه با فساد، اظهار کرد: دیدگاه امام راحل نشأت گرفته از دیدگاه اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طاهره روستا استاد دروس معارف در دانشگاه‌های فرهنگیان، آزاد اسلامی و بیرجند در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، , ، , در مورد دیدگاه امام خمینی (ره) در خصوص زنان و مبارزه با فساد، اظهار کرد: دیدگاه امام راحل نشأت گرفته از دیدگاه اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) است.,

وی افزود: دیدگاه امام خمینی (ره) در مورد زن مانند دیدگاه‌های غربی و فمینیسم نیست و برای زن ارزش و احترام خاصی قائل است.

,

استاد دانشگاه بیان کرد: اسلام حد تعدیل برای زن در نظر گرفته است.

,

روستا عنوان کرد: اسلام به اندازه‌ای برای زن ارزش و اهمیت قائل است که حتی در برخی از تعابیر از زن به عنوان سکاندار کشتی خانواده و جامعه نام برده است.

,

وی اظهار کرد: زن اگر بخواهد جامعه اصلاح شود یا به فساد کشانده شود قدرتش از مرد در این زمینه بیشتر است.

,

استاد دانشگاه به نقش بسیار زیاد زنان ایران در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: توجه امام خمینی (ره) به نقش زنان در جامعه بسیار زیاد بود و در پاسخ به افرادی که مخالف حضور زنان در مبارزات انقلاب بودند گفتند: "احدی حق ندارد نسبت به مسئله جدا کردن زنان از مردان در حرکت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دخالت کند".

,

روستا خاطرنشان کرد: اسلام برای حضور زنان در جامعه اهمیت زیادی قائل است و این در صحنه کربلا و نقش آفرینی حضرت زینب (س) بسیار مشهود است.

,

وی با اشاره به تفکرات فمینیسم در مورد زنان، بیان کرد: مدار حرکت زنان با مردان متفاوت است. آن‌چه یک مرد را به کمال می‌رساند با آن‌چه زن را به کمال می‌رساند متفاوت است.

,

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حضرت زینب (س) با نقش آفرینی خود در صحنه کربلا نمایشی قهرمانانه از زن مسلمان در تاریخ به جا گذاشتند.

,

روستا به نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از ولایت اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) نیز در متن جامعه حضور داشتند و با رعایت کامل عفاف و حجاب تاثیرات زیادی به عنوان یک زن در آن زمان داشتند.

,

وی افزود: اسلام به نقش زنان در جامعه توجه زیادی دارد و امام خمینی (ره) نیز هنگامی که برای پیروزی انقلاب اسلامی قیام کردند با الگو گرفتن از مبانی اسلامی و تاثیراتی که زن و مرد در جامعه دارد برنامه ریزی کردند و مسیر را جلو بردند.

,

این استاد دانشگاه اظهار کرد: هیچ فرقی بین دیدگاه امام راحل و دیدگاه اسلام نسبت به زن وجود ندارد.

,

روستا با بیان این‌که اسلام تکیه بر عقل و منطق دارد، عنوان کرد: اسلام معتقد است زن شخصیتی است که به شدت در جامعه تاثیر دارد.

,

وی تصریح کرد: در برخی از تعابیر داریم که صلاح و فساد جوامع به صلاح و فساد زنان آن جوامع بستگی دارد.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به شرایط و وضعیت حاکم بر جامعه و نقش آفرینی زنان، گفت: گاهی شرایط جامعه برای اصلاح و درست شدن نیاز به ایثار و گذشت عده‌ای حتی زنان دارد. برای نمونه حضرت زینب (س) در جامعه‌ای حضور داشتند که نوه پیامبر (ص) را به شهادت رساندند اما این شیرزن عرصه کربلا در خیام و حرم منتظر ننشست و با سخنرانی کوبنده خود جامعه وقت را بیدار و آگاه کرد که بدانند حق کدام است و باطل چیست.

,

تأکید امام خمینی (ره) به عفاف و حجاب و توجه به کانون خانواده

, تأکید امام خمینی (ره) به عفاف و حجاب و توجه به کانون خانواده, تأکید امام خمینی (ره) به عفاف و حجاب و توجه به کانون خانواده,

روستا عنوان کرد: امام خمینی (ره) نیز برای حضور زنان در جامعه دو اولویت عفاف و حجاب و توجه به کانون خانواده را مورد تأکید قرار دادند و گفتند زنان اگر قرار است در مبارزات و جامعه حضور داشته باشند باید با رعایت کامل عفاف و حجاب و اولویت رسیدگی به کانون خانواده باشد و بعد از آن در مبارزات شرکت کنند.

,

وی عنوان کرد: زن زمانی می‌تواند نقش مفیدی در جامعه داشته باشد که با رعایت کامل عفاف و حجاب باشد که اگر نتواند عفاف و حجاب را رعایت کند در خانه بماند بهتر است.

,

این استاد دانشگاه خطاب به افرادی که می‌گویند اسلام به زن اجازه داده به عنوان یک عنصر فعال در اجتماع باشد، تأکید کرد: بانوان باید توجه داشته باشند که اسلام با حفظ رعایت عفاف و حجاب گفته و نباید این مسئله مهم مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد.

,

روستا اظهار کرد: اگر قرار باشد زنان در جامعه حضور داشته باشند قبل از حضور در جامعه باید به کانون مهم خانواده توجه داشته باشند؛ اگر زنی تمام وقتش را برای حضور در جامعه بگذراد و به کانون خانواده توجه نکند همان بهتر که مسئولیت اجتماعی نداشته باشد و در خانه بماند.

,

وی بیان کرد: دیدگاه اسلام دیدگاه معقول و منطقی است لذا جامعه شناسان غربی نیز دیدگاه اسلام را تأیید کردند و آن‌ها نیز بر اساس همین فرمول کار می‌کنند.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: جامعه شناسان غربی می‌گویند اگر می‌خواهید یک جامعه را به دست بگیرید لازم نیست روی تک‌تک افراد آن جامعه کار کنید بلکه اگر تنها روی خانم‌های یک جامعه کار کنید به اهداف خود خواهید رسید.

,

روستا با بیان این‌که در حال حاضر روی مسائل فرهنگی مربوط به زنان بسیار زیاد کار می‌شود، افزود: این همه که نسبت به زنان سرمایه گذاری می‌شود نسبت به مردان سرمایه گذاری نمی‌شود.

,

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری، اظهار کرد: دشمن در حال حاضر در مرحله ناتوی فرهنگی علیه زنان در جامعه اسلامی است.

,

این استاد دانشگاه گفت: متأسفانه برخی از خانم‌ها با توجه به شرایط جامعه ندانسته به دام دشمن می افتند و خاصیت خود را از دست می‌دهند. یعنی فکر می‌کنند با تغییر پوشش، حجاب و رفتار خود، مطرح و دیده خواهند شد در صورتی که این طور نیست بلکه زمین خواهند خورد.

,

روستا تصریح کرد: اگرچه تاکنون ضربات زیادی از دشمن و ستون پنجم دشمن در داخل خوردیم اما با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری دشمن به طور کامل به اهدافش نرسیده است.

,

وی به فضای مجازی افسارگسیخته در جامعه اشاره کرد و افزود: فضای مجازی به شدت نسبت به زنان هر جامعه کار می‌کند و این‌که شاهد افزایش آمار طلاق و فساد هستیم نشان از عدم مدیریت صحیح فضای مجازی است.

,

این استاد دانشگاه گفت: مقام معظم رهبری بارها نسبت به مدیریت صحیح فضای مجازی دستور دادند و خواستار کنترل فضای مجازی شدند اما متأسفانه علی‌رغم این‌که فضای مجازی در حال قربانی گرفتن از جامعه است مسئولان هیچ توجهی در این خصوص ندارد. 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه