اخبار داغ

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛

دلیل آتش‌سوزی‌های اخیر تهران چیست؟/ رسانه‌ها درباره مقابله با حوادث، فرهنگ‌سازی کنند

دلیل آتش‌سوزی‌های اخیر تهران چیست؟/ رسانه‌ها درباره مقابله با حوادث، فرهنگ‌سازی کنند
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران برخورد صاعقه با زمین و وجود خطاهای انسانی را از علل اصلی آتش سوزی مراتع و فضاهای جنگلی و سبز تهران بر شمرد و عنوان کرد: به طور قطع هر چه میزان بارندگی بالا باشد میزان علف‌های هرز افزایش یافته و این‌ها در برخی موارد منجر به آتش‌سوزی می‌شوند.
[

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر فضاهای سبز در تهران اظهار کرد: میزان آتش سوزی مراتع و فضاهای سبز در تهران به نسبت سال‌های گذشته درصد کمتری رخ داده است و باید به بررسی و مقابله با علل آن پرداخت. 

وی برخورد صاعقه با زمین و وجود خطاهای انسانی را از علل اصلی آتش سوزی مراتع و فضاهای جنگلی و سبز تهران بر شمرد و عنوان کرد: ماجرای آتش گرفتن مزارع و فضای سبز تهران هرساله تا تیرماه بخشی از ماموریت‌های آتش نشانی به شمار می آید و به طور قطع هر چه میزان بارندگی بالا باشد میزان علف‌های هرز افزایش یافته و این‌ها در برخی موارد منجر به اتش‌سوزی می‌شوند.

وی ادامه داد: اغلب آتش سوزی‌های فضاهای سبز در سال گذشته به چشم مردم و رسانه‌ها نیامد و امسال هم اگر چیتگر و بوستان ولایت در آتش نمی‌سوخت شاید مردم باز توجه نمی‌کردند.

ملکی در توصیه‌ای به مردم خاطرنشان کرد: مردم از روشن کردن آتش در فضاهای بیرون خودداری کنند و حتی الامکان از فضاهای آماده برای این موضوع در پارک‌ها استفاده کنند و حتما از خاموش شدن آتش اطمینان پیدا کنند.

 وی تاکید کرد: اماکنی که صاحبان آن‍‌‎ها تنها یک دیوار در اطراف آن کشیده‌اند و آن را رها کرده‌اند باید برای رعایت نکات ایمنی برنامه ریزی کنند تا درصورت وقوع حادثه‌ای مانند آتش سوزی دسترسی به آن ملک وجود داشته باشد.

سخنگوی اتش نشانی تهران در توصیه‌ای به رسانه‌ها، یادآور شد: تنها انتشار خبر آتش سوزی در چنین رخدادهایی راهکاری مناسب نیست بلکه باید رسانه‌ها اقدام فرهنگی انجام دهند به طور مثال وقتی چیتگر دچار آتش‌سوزی شد حادثه بوستان ولایت فراموش شد، باید حقیقتا رسانه‌ها نحوه برخورد خانواده با محیط زیست و طبیعت را آموزش دهند و در این باره آموزش و پرورش نیز می تواند در نهادینه کردن این فرهنگ‌ها  در کتاب‌های درسی نقش مهمی را ایفا کند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران عنوان کرد: اگر آتش سوزی‌ها در ارتفاعات باشد به طور قطع نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی ما دچار آسیب می‌شود. سال گذشته در جنگل سرخه حصار و ارتفاعات لویزان خودروهای ما دچار مشکلاتی شد.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه