اخبار داغ

در نشست با اهالی رسانه مطرح شد؛

آیت‌الله رئیسی حتی در یک محاکمه من دخالت نداشته‌اند/ با مسئولان متخلف باید در زمان تصدی مسئولیت برخورد شود

آیت‌الله رئیسی حتی در یک محاکمه من دخالت نداشته‌اند/ با مسئولان متخلف باید در زمان تصدی مسئولیت برخورد شود
قاضی‌ مسعودی‌مقام می‌گوید شهادت می‌دهم تا کنون هیچ‌یک از روسای قوه قضائیه به من نگفته‌اند چگونه حکم دهم و عمل کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، قاضی اسدالله مسعودی‌مقام رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی که نامش با بسیاری از پرونده‌های کلان مفاسد اقتصادی از جمله پرونده اخلال‌گران بازار ارز گره خورده است، روز گذشته در نشست ملی مطالبه‌گران در پاسخ به پرسش کارگردان مستند «اختاپوس» درباره مافیای خودرو، در خصوص فشارهایی که از جانب وابستگان به مافیای خودرو و حتی دستگاه قضایی به وی وارد شده گفت: فارغ از افراد مغرض، ممکن است افشاگران آگاهِ دارای مستندات، پا را از گلیم خود درازتر کرده باشند، در این صورت طبیعی است که با آن‌ها برخورد و مقابله شود؛ منتها این مقابله قاعدتا از سوی مفسدین صورت می‌گیرد و دستگاه قضایی نباید با این افشاگران برخورد کند؛ منِ قاضی باید فقط از خداوند بترسم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مسعودی‌مقام در ادامه گفت: متأسفانه بسیاری از مستندات در خصوص ایران‌خودرو و سایپا شفاف نیست و مطالبه‌گران هرچه بگویند، وابستگان به این شرکت‌ها می‌گویند این‌گونه نیست؛ چراکه بخشی از اقدامات آن‌ها زیرزمینی است.

,

مسعودی‌مقام با اشاره به این که فساد هرچند اندک اما در میان برخی قضات نیز رسوخ کرده است، بدون نام بردن از طبری گفت: حدود بیست سال پیش، یعنی در سال 1380، رئیس وقت قوه قضائیه می‌خواستند مرا به جایی(مسئولیتی) بفرستند اما من گفتم به دلیل حضور این آقا –که اکنون در حال محاکمه شدن است- من به آن‌جا نمی‌روم؛ گفتند مگر این آقا چه اشکالی دارد؟ که من گفتم بعدها روشن خواهد شد.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

رئیس قوه قضائیه با شما کار دارد!

, رئیس قوه قضائیه با شما کار دارد!, رئیس قوه قضائیه با شما کار دارد!,

وی در ادامه ضمن تأکید بر این مطلب که شهادت می‌دهم تا کنون هیچ‌یک از روسای قوه قضائیه به من نگفته‌اند که چگونه حکم دهم و عمل کنم، به بیان خاطره‌ای جالب از آیت‌الله یزدی پرداخت و گفت: من در سال 75 یا 76، در زندان اوین، قاضیِ ناظر بودم و سابقه کاری‌ام به یک هفته نمی‌رسید؛ رئیس وقت قوه قضائیه، حضرت آیت‌الله یزدی بودند که من به ایشان ارادت تام و تمام دارم. روزی با من تماس گرفتند و گفتند ریاست محترم قوه قضائیه با شما کار دارد؛ ایشان به من گفتند که به فلان زندانی مرخصی بدهم اما من که تازه از دانشگاه به زندان رفته بودم و در آن زمان درباره استقلال قوه قضائیه هم به ما تأکید می‌کردند، فورا گفتم طبق فلان بند فلان آیین‌نامه اعطای مرخصی به ایشان امکان‌پذیر نیست.

,

رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی ادامه داد: آیت‌الله یزدی پس از پاسخ من فرمودند، آیین‌نامه را من نوشته‌ام! من گفتم آیین‌نامه را شما نوشته‌اید و من هم باید آن را اجرا کنم و من هم مرخصی نمی‌دهم! ایشان پرسیدند چقدر سابقه داری؟ گفتم سه چهار روز!(خنده حضار) آیت‌الله یزدی خندیدند. پرسیدند: سه چهار روز؟ گفتم بله! گفتند مرخصی نمی‌دهی؟ گفتم خیر! تلفن را قطع کردند. پس از این مکالمه نزد رئیسمان رفتم و ماجرا را گفتم.

,

قاضی‌مسعودی گفت: رئیسمان که ماجرا را شنید گفت بدبختمان کردی! گفتم من با ایشان صحبت کردم، شما چرا بدبخت بشوید! ایشان گفت همه ما را بدبخت کردی! من منتظر بودم که ببینم پس از این مکالمه چه اتفاقی خواهد افتاد؛ هرکس چیزی می‌گفت، یکی از دوستان می‌گفت به کویر لوت تبعید خواهی شد؛ اما آیت‌الله یزدی در آن زمان برای من یک تقدیرنامه فرستادند و در آن از شجاعت و استقلال من تقدیر کرده بودند؛ همین تقدیر سبب شد که از آن پس، حرف و توصیه هیچ‌کس را جدی نگیرم.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

آیت‌الله رئیسی حتی در یک محاکمه هم دخالت نکرده‌اند

, آیت‌الله رئیسی حتی در یک محاکمه هم دخالت نکرده‌اند, آیت‌الله رئیسی حتی در یک محاکمه هم دخالت نکرده‌اند,

وی در ادامه با بیان این که خدا را شاهد می‌گیرم که آیت‌الله رئیسی تا کنون حتی در یک محاکمه من هم دخالت نداشته‌اند گفت: اتفاقا ایشان به ما تأکید می‌کنند که باید با قاطعیت به پرونده‌ها رسیدگی کنید.

,

رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی در پاسخ به پرسش خبرنگار مرآت در خصوص چرایی تداوم نابسامانی‌ها با وجود دستگیری و محاکمه برخی از سلاطین(!) گفت: در این زمینه باید به دو نکته توجه داشت؛ نخست آن که لازم است با مسئولان متخلف در زمان تصدی مسئولیت برخورد شود و دوم این که لازم است زمینه‌های تخلف برچیده شود؛ حدود دو سال قبل، برخورد با اخلالگران بازار ارز، تغییرات محسوسی را در این بازار ایجاد کرد اما چون بسترهای تخلف در این حوزه وجود داشت؛ طبعا تخلفات هم ادامه پیدا کرد.

,

قاضی مسعودی‌مقام گفت: وقتی شما ارز را به اشخاصی می‌دهید که مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند؛ وقتی میلیاردها دلار ارز به بهانه واردات به افراد داده می‌شود اما وارداتی صورت نمی‌گیرد یعنی بسترها برای تخلف فراهم است؛ قوه قضائیه می‌تواند از بازوان نظارتی خود استفاده کند اما لازم است دیگر قوا بسترهای وقوع تخلف را از بین ببرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه