اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

ورود تب مالت؛ بیماری هزارچهره دامی به کهگیلویه و بویراحمد

ورود تب مالت؛ بیماری هزارچهره دامی به کهگیلویه و بویراحمد
بهمنش گفت: در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از هزار دام مشکوک تست بروسلوز انجام شده که از این تعداد موارد مثبتی دیده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس بهمنش، مدیرکل دامپزشکی استان گفت: تب مالت بیماری مشترک انسان و دام و بیماری خطرناکی است، اما با رعایت بهداشت می‌تواند به راحتی آن را کنترل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی با اشاره به اینکه در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از هزار دام مشکوک تست بروسلوز انجام شده است افزود: از این تعداد ۲۹ مورد مثبت اعلام شده است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید براینکه این بیماری بیشتر کسانی که با دام سروکار دارند را درگیر می‌کند بیان کرد: مرکز بهداشت استان موارد مثبت را به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

,

وی با اشاره به اینکه دام‌هایی که به این بیماری مبتلا شده اند باید ذبح شوند گفت: یکی از علایم مهم این بیماری سقط جنین در دام است.

,

بهمنش افزود: سال گذشته ۲۵۰ هزار راس گوسفند و بز و ۲۴ هزار راس گاو و گوساله در زمینه تب مالت واکسینه شده اند.

,

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: طرح واکسیناسیون دام‌ها از تیرماه و هم زمان با تامین واکسن تب مالت آغاز می‌شود.

,

وی از مردم خواست از شیر جوشیده شده استفاده کنند و در صورت استفاده از گوشت قرمز گرم حتما ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند.

,

تب مالت به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب می‌شود که به دلیل دارا بودن طیف وسیعی از علائم، بیماری هزار چهره نیز نامیده شده است.

,

به گفته کارشناسان، علائم تب مالت می تواند پس از چند هفته تا چند ماه، از بین رفته و دوباره بازگردد و در برخی افراد، تب مالت می تواند مزمن باشد و علائم آن تا چند سال و حتی پس از درمان نیز ادامه یابد.

,

باید توجه داشت که علائم و نشانه های بلند مدت این بیماری نیز شامل خستگی، تب، آرتریت و ورم مهره های ستون فقرات است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه