اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد؛

آغاز برداشت یاقوت سرخ نوبرانه از تاکستان‌های خلیل‌آباد

آغاز برداشت یاقوت سرخ نوبرانه از تاکستان‌های خلیل‌آباد
شبان گفت: برداشت انگور یاقوتی از 280 هکتار تاکستان های خلیل آباد آغاز شده و پیش بینی می شود از این سطح بیش از 2 هزار تن یاقوت سرخ برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به آغاز برداشت انگور یاقوتی از بالغ بر 280 هکتار باغ‌های شهرستان خلیل آباد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بیش از دو هزار تن انگور یاقوتی از باغ‌های خلیل آباد برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد در مجموع دارای 5770 هکتار انگور است، خاطرنشان کرد: انگور یاقوتی یکی از زودرس ترین ارقام انگور بوده که متاسفانه در سال جاری با توجه به خسارت شدید تگرگ نزدیک به 40 درصد خسارت وارد شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه با توجه به خسارت تگرگ ولی انگور یاقوتی این شهرستان از نظر کیفیت از درجه بالایی برخوردار است، تصریح کرد: انگور های برداشت شده به بازارهای داخلی و سایر استان ها جهت تازه خوری ارسال می شود.

,

وی با اشاره به اینکه درشهرستان خلیل آباد بیش از 26 رقم انگور شناسایی شده است، اذعان کرد: مهمترین ارقام انگور در خلیل آباد پیکامی و عسکری است که معمولاً جهت تولید کشمش و تازه خوری مصرف می شود.

,

شبان با بیان اینکه با توجه به تغییر اقلیم و خسارت همه ساله تگرگ جهت کاهش این خسارت باید به سمت استفاده از تکنولوژی و سامانه های جدید مانند سامانه ضد تگرگ و سایبان حرکت کنیم، عنوان کرد: جهت تحقق این امر و حمایت از باغداران بابت تامین این تکنولوژی از محل اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون تسهیلات بانکی بلند مدت در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه