اخبار داغ

واکنش به انتشار یک خبر؛

خبر قطعی مکرر آب روستای قلعه‌دختر تکذیب شد/ پمپ آب تنها 8 ساعت روشن است!

خبر قطعی مکرر آب روستای قلعه‌دختر تکذیب شد/ پمپ آب تنها 8 ساعت روشن است!
جفتا گفت: کارشناسان وزارت نیروز طرحی را به نام نیاز آبی مطرح و این طرح در سراسر کشور جهت بهینه سازی مصرف آب برای مناطق پر مصرف اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس برخی از خانوارهای روستای قلعه دختر بخش قلعه ریسی از توابع شهرستان کهگیلویه مدتی است که از قطعی مکرر آب در این روستا گلایه مند بوده و مدعی شده اند که روزانه 2 ساعت پمپ آب آن‌ها روشن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

جفتا رئیس اداره آب و فاظلاب روستایی شهرستان کهگیلویه با تکذیب این موضوع گفت: این موضوع صحت نداشته و صبح ها از ساعت 6 تا 12 ظهر و عصر نیز از ساعت 16 تا 18 پمپ آب برای این اهالی روشن است و آن ها میتوانند از آب شرب استفاده کنند.

,

جفتا در مورد علت محدودیت آبرسانی در تمام ساعات شبانه روز گفت: کارشناسان وزارت نیرو طرحی را به نام نیاز آبی مطرح و این طرح در سراسر کشور جهت بهینه سازی مصرف آب برای مناطق پر مصرف اجرا می شود.

,

وی افزود: بر اساس  طرح نیاز آبی نرم مصرف آب برای هر خانوار 800 لیتر است و به دلیل اینکه روستاییان برای دامداری خود مصرف نسبتا بالاتری دارند مقدار 1500 لیتر  برای هر مشترک در نظر گرفته شده است.

,

رئیس اداره آب و فاظلاب روستایی شهرستان کهگیلویه گفت: این نرم را کارشناسان وزارت نیرو مشخص کردند و طبق آن با توجه به جمعیت و میزان آب مشخص برای هر خانوار ساعت مشخصی تعیین می شود و تمام ادارات آبفای کشور ملزم به رعایت این قانون هستند و در صورت مشاهده تخلف مدیر مربوطه باید پاسخوی وزارت باشد.

,

وی با اشاره به این موضوع که برخی از روستاها به صورت شبانه روز آب شرب دارند گفت: برخی از روستاها که مصرف نرمال و پایینی دارند، این میزان آب برای آن ها در مخزن مشخص ذخیره شده و به نسبتی که ذخیره داشته باشند ساعت های استفاده و روشن بودن پمپ آب برای آن ها فعال می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه