اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی البرز مطرح کرد؛

سرو قلیان در تنها کاروانسرای درون شهری کشور!/ میراث فرهنگی البرز خواهان خلع ید سرمایه گذار شد

سرو قلیان در تنها کاروانسرای درون شهری کشور!/ میراث فرهنگی البرز خواهان خلع ید سرمایه گذار شد
فریدون محمدی گفت: در نامه ای به وزارت میراث فرهنگی خواهان خلع ید از سرمایه گذار کاروانسرای شاه عباسی شدم و مراحل اجرایی خلع ید شخصی که 3 سال این مجموعه را در اختیار داشت، در حال طی شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز درباره وضعیت نابسامان کاروانسرای شاه عباسی کرج در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: پیمانکاری که کاروانسرا را در اختیار داشت، متعهد شده است کاروانسرا را بازسازی و مرمت کرده و از آسیب دیدن مجموعه جلوگیری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فریدون محمدی با اشاره به اینکه به پیمانکار اجازه داده شده بود از کاروانسرای شاه عباسی به عنوان رستوران سنتی استفاده کند و تعدادی از غرفه ها را در اختیار صنعایع دستی البرز قرار دهد، افزود: سرمایه گذار طی سالهایی که کاروانسرای شاه عباسی را در اختیار داشت، مرمت خوبی انجام نداده و به این اثر تاریخی آسیب هایی وارد شده است.
,
 
,
وی اظهار داشت: سرمایه گذار کاروانسرا را به جای ایجاد یک سفره خانه سنتی که در شان این اثر تاریخی و استان البرز باشد، آن را با جمع آوری میز و صندلی های زیاد به یک انباری تبدیل کرده است، اخباری هم به دست ما رسیده است که در این مجموعه حتی قلیان هم سرو می شد.
,
 
,
محمدی با اشاره به حضور 3 ماهه خود در البرز، تصریح کرد: بلافاصله پس از حضور در استان از کاروانسرای شاه عباسی بازدید کردم و در نامه ای به وزارت میراث فرهنگی خواهان خلع ید از شخص مذکور شدم و مراحل اجرایی خلع ید سرمایه گذاری که 3 سال این مجموعه را در اختیار داشت، در حال طی شدن است.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: غرفه های کاروانسرای شاه عباسی کرج می تواند در اختیار صنایع دستی قرارگرفته و ظرفیت مناسبی برای اشاعه این فعالیت های فرهنگی و عرضه سوغات باشد. البته میراث فرهنگی پیش از این زیرمجموعه وزارت ارشاد بود و میراث فرهنگی کرج هم در کاروانسرای شاه عباسی واقع شده بود.
,
 
,
کاروانسرای شاه عباسی کرج یکی از یادگارهای دوره صفویه در این شهر است که معماری آن شبیه به دیگر کاروانسراهای این دوره است. مساحت کل بنا سه هزار و 600 متر مربع و مساحت حیاط مرکزی آن 900 متر مربع است. این کاروانسرا احتمالا در دوره پادشاهی شاه سلیمان صفوی بین سال های 1078 تا 1109 هجری قمری بنا شده است.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه