اخبار داغ

در دیدار شهریاری و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد:

پیشنهاد پذیرش دانشجوی پزشکی با مدرک لیسانس

پیشنهاد پذیرش دانشجوی پزشکی با مدرک لیسانس
شهریاری با اشاره به پیشنهاد که پذیرش پزشکی بعد از گذراندن دوره لیسانس، گفت: این پیشنهاد خوبی برای پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی شهریاری در دیدار با دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضوع سهمیه‌های کنکور گفت:  مشکلاتی در حذف ظرفیت بهیاری در کنکور سراسری پیش آمد چرا که دیپلم بهیاران با دیپلم تجربی متفاوت است و کتاب‌های خاص خود را دارد که در این خصوص با شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه‌نگاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در مورد رشته پزشکی اظهار داشت: این پیشنهاد که پذیرش پزشکی بعد از گذراندن دوره لیسانس انجام شود، پیشنهاد خوبی است و در بعضی از کشورها نیز اجرایی شده است.
,
 
,
 
,
وی  درمورد موضوع جمعیت تصریح کرد: ضرورت دارد نخبگان و تحصیل‌کرده‌های کشور به فکر فرزندآوری باشند.
,
 
,
 
,
 
,
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه موضوع جمعیت چندین سال است که در مجلس طرح و بررسی شده است، افزود: اعضای کمیسیون بهداشت مجلس پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه برای موضوع جمعیت در مجلس دارند، که البته به نظر بنده با توجه به آماده بودن قانون جمعیت نیازی به تشکیل کمیسیون ویژه‌ای نیست.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به موضوع طب سنتی گفت: از جمله اقدامات انجام شده در رابطه با موضوع طب سنتی این است که مقرر شده است کمیته‌ای برای طب سنتی در کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شود.
,
 
,
 
,
شهریاری به رعایت موضوع عفاف و حجاب در کادر درمان تأکید کرد و اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب به اعتقاد رئیس بیمارستان و دانشگاه نیز بستگی دارد و باید رؤسای بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها اعتقادات دینی مستحکم داشته باشند.
,
 
,
 
,
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: در سال ۱۳۶۵ سهمیه‌ای برای پذیرش پزشک زن در کنکور در نظر گرفته شد اما متأسفانه این سهمیه به درستی مدیریت نشده است. در حال حاضر ۴۰ هزار پزشک داریم که تجربه حتی یکبار نسخه نوشتن ندارند که یا از کشور خارج شده‌اند و یا به کارهای دیگری مشغول هستند.
,
 
,
 
,
شهریاری به اختلاف دستمزد پزشک عمومی، متخصص، جراح و جراحی‌های خاص اشاره کرد و گفت: تنها راه عدالت در حوزه سلامت، داشتن پزشک خانواده است و در حوزه سلامت خلاء قانونی نداریم اما نظارت به درستی انجام نمی‌شود.
,
 
,
 
,
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: باید قانون عدالت آموزشی در حوزه سلامت و سند آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت، مدیریت شوند.
,
 
,
 
,
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بر آمادگی این کمیسیون در تعامل با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید و ابراز امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی در دوره جدید انقلابی عمل کند و خدمتگزار مردم و نظام باشد.
,
 
,
 
,
در این جلسه دکتر جواد محمدی، دبیر هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: متأسفانه در بعضی از موارد قانون در کشور به طور کامل اجرا نمی‌شود، به این صورت که بخشی از آن اجرا می‌شود و بخشی از آن اجرایی نمی‌شود.
,
 
,
 
,
وی تأکید کرد: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای اجرایی شدن نیاز به تعیین شاخص دارد و نیاز است راهبردهای سند اسلامی شدن در بخش سلامت با تعامل مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص و اجرایی شود.
,
 
,
پایان پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه