اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان برق:

مصرف برق در قزوین رکورد زد/ خاموشی سیستم سرمایشی ادارات صنعت آب و برق

مصرف برق در قزوین رکورد زد/ خاموشی سیستم سرمایشی ادارات صنعت آب و برق
سعید بهادیوند چگینی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: به دلیل افزایش دمای هوا و مصرف بی‌رویه برق، سیستم سرمایشی تمامی ادارات صنعت آب و برق استان قزوین از ساعت ۱۲ خاموش می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید بهادیوند چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ افزایش میزان مصرف برق در استان را نگران کننده دانست و اظهار کرد: با توجه به استقرار جبهه هوای گرم که منجر به افزایش دمای هوا در اکثر نقاط کشور و این استان شده، علاوه بر اینکه بر تأسیسات برق رسانی فشار مضاعفی وارد می‌کند، میزان مصرف برق را نیز به صورت فزاینده‌ای بالا برده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: برای کنترل میزان مصرف و الگوسازی سایر ادارات، سیستم‌های سرمایشی تمامی ساختمان‌های اداری شرکت‌های زیرمجموعه صنعت آب و برق از ساعت ۱۲ ظهر به منظور صرفه جویی، خاموش می‌شود.

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: تمامی کارکنان صنعت برق به منظور تامین برق مستمر و پایدار در کشور و استان قزوین با حداکثر توان و ظرفیت در حال خدمت رسانی بوده و از امروز تا پایان هفته جاری، تمام سیستم‌های سرمایشی مستقر در ادارات، ساختمان‌های ستادی، بخش‌های فنی و اجرایی صنعت برق رأس ساعت ۱۲ ظهر به منظور همراهی و اطمینان از تامین برق پایدار هموطنان، خاموش خواهد بود.

,

وی عنوان کرد: از شهروندان نیز انتظار داریم با توجه به گرمای هوا و شرایط خاص کرونا در کشور با رعایت و توجه دقیق به نکات مصرف بهینه برق از جمله تنظیم دمای آسایش برروی ۲۴ درجه، استفاده از دورکند کولر آبی و جا به جایی مصرف تجهیزات پرمصرف از جمله اتو، لباسشویی، ظرفشویی و سایر وسایل برقی پر مصرف به ساعات پایانی شب و ابتدای روز، صنعت برق را در تامین برق مطمئن و بی وقفه یاری کنند.

,

ضرورت کاهش جدی مصرف برق در استان

, ضرورت کاهش جدی مصرف برق در استان,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: دیروز پیک بار یا اوج نقطه مصرف برق در استان به ۸۳۸ مگاوات رسید و رکورد تازه‌ای را در این حوزه ثبت کرد.

,

وی افزود: میزان مصرف برق با شروع فصل گرما از ۱۵ خردادماه شروع شده و تا ۱۵ شهریورماه روند افزایشی دارد که این میزان ۳۱ مگاوات بیشتر از میزان اختصاصی به استان قزوین است.

,

چگینی اضافه کرد: اگر شرایط در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۷) به همین منوال ادامه پیدا کند، میزان خاموشی‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

,

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت کاهش جدی مصرف برق در استان گفت: از همه شهروندان و مصرف‌کنندگان برق در استان قزوین تقاضا داریم که ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا بتوان این روز‌های گرم سال را بدون خاموشی و قطعی برق سپری کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه