اخبار داغ

در گفتگو بارئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

تدوین برنامه کنترل سرطان در سمنان/ دو سرطان‌ در سمنان شیوع بالاتری دارد

تدوین برنامه کنترل سرطان در سمنان/ دو سرطان‌ در سمنان شیوع بالاتری دارد
دانایی گفت: به‌منظور کنترل شیوع سرطان در سمنان، برنامه‌ای از سال گذشته تدوین‌شده که اقدامی اساسی در راستای جلوگیری از گسترش این بیماری در سمنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نوید دانایی در خصوص آخرین وضعیت ابتلا افراد به بیماری سرطان در سمنان، گفت: هر استانی در ابتلا به یک نوع سرطان، شیوع بالاتری نسبت به بقیه استان‌ها دارد و سمنان ازلحاظ میانگین کل ابتلا در کشور شرایط خوبی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی بابیان اینکه میزان ابتلا به این بیماری در منطقه ما از میانگین کشور پایین‌تر است، افزود: 2سرطان در منطقه ما مختصری به نسبت بقیه نقاط  کشور شیوع بالاتری دارد.

,

با بحران افزایش شیوع سرطان سینه و سرطان  روده بزرگ مواجه نیستیم

, با بحران افزایش شیوع سرطان سینه و سرطان  روده بزرگ مواجه نیستیم, با بحران افزایش شیوع سرطان سینه و سرطان  روده بزرگ مواجه نیستیم,

دانایی با اشاره به اینکه سرطان سینه و سرطان روده بزرگ در منطقه ما با بالاترین شیوع مواجه است، ادامه داد: البته این مساله به این معنا نیست که ما با بحران افزایش این دو سرطان مواجهیم بلکه به نسبت بقیه سرطان‌ها این دو مورد در استان ما شایع تراست که این امر توجه بیشتری را می‌طلبد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به تدوین برنامه‌ای برای کنترل بیماری سرطان در سمنان، گفت: از سال گذشته برنامه کنترل سرطان در استان تدوین‌شده که بحران کرونا کمی اجرای آن را دچار اختلال کرد.

,

پیش بینی بهره برداری مرکزغربالگری و درمان بیماران سرطانی تا پایان سال

, پیش بینی بهره برداری مرکزغربالگری و درمان بیماران سرطانی تا پایان سال, پیش بینی بهره برداری مرکزغربالگری و درمان بیماران سرطانی تا پایان سال,

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم طی چند ماه آینده به هدف‌گذاری خود در اجرای طرح غربالگری و کنترل سرطان دست‌یابیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با سرطان پیگیرِ ساخت مرکز غربالگری و درمان بیماران سرطانی هستیم که امیدوارم این مرکز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه