اخبار داغ

مدیرکل تعاون و کار کرمانشاه خبر داد:

افزایش ۲۹.۶ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در کرمانشاه/ عملکرد بانک‌های خصوصی در کرمانشاه ضعیف است

افزایش ۲۹.۶ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در کرمانشاه/ عملکرد بانک‌های خصوصی در کرمانشاه ضعیف است
حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از افزایش ۲۹.۶ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، امروز شنبه یازدهمین کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در استانداری برگزار شد, مشروح خبرهابه شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,


عملکرد بانک‌های خصوصی در کرمانشاه ضعیف است

,
, عملکرد بانک‌های خصوصی در کرمانشاه ضعیف است,

هدایت حاتمی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور کسب مهارت و توانمند سازی تنها راه گذر از وضعیت فعلی است.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: ضروری است آموزش‌های مهارتی در راستای تسهیل ایجاد اشتغال و درآمدزایی شکل بگیرد.

,

وی همچنین تاکید کرد: آموزش مهارت‌ها باید با برنامه و در راستای ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد خانواده‌ها شکل بگیرد.

,

حاتمی با بیان اینکه بیماری کرونا به حوزه خدمات بیشترین آسیب را وارد کرده است گفت: در شرایط حساسی هستیم و اگر نتوانیم به خوبی آن‌را مدیریت کنیم بدون شک آسیب‌های بیشتری به حوزه‌ها وارد خواهد شد لذا باید همه سعی و تلاش خود را بکار بگیریم تا جلوی این آسیب را بگیریم.

,

وی بیان داشت: حوزه "آی تی" می‌تواند در اشتغالزایی اثرات مثبتی از خود به جای بگذارد لذا توجه به این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است

,

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عملکرد ضعیف سیستم بانک‌های خصوصی کرمانشاه اظهار داشت: اگر قرار باشد به این نحو پیش بروند این عملکرد آنها را به بانک مرکزی اعلام خواهیم کرد و تبعات مالی آن را باید بپذیرند.

,

حاتمی بیان داشت: متأسفانه پایین‌ترین نرخ پرداخت تسهیلات کرونا در استان مربوط به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده متعلق به بانک‌های ملی، ملت و سپه است که انتظار می‌رود با کاهش بروکراسی اداری به روند کار خود سرعت بدهند.

,

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: برای ارائه خدمات بیش از پیش بانک‌ها به مردم اگر لازم است نیرو‌ها را در ساعات بعدازظهر به کار بگیرند و اداره برق نیز موظف به همکاری با این شعب است و آنها را مشمول جریمه اضافه برمصرف نکند.

,

 

,

افزایش ۲۹.۶ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در کرمانشاه

, افزایش ۲۹.۶ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در کرمانشاه,


حسن عزیزی با اشاره به پیش بینی کوچک شدن ۳ درصدی اقتصاد جهان توسط صندوق بین المللی پول اظهار داشت: با این شرایط جوانان نه تنها فرصت‌های مهارت آموزی را از دست داده‌اند بلکه دشواری آنان برای یافتن شغل و کسب درآمد مضاعف شده است.

,
,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: بحران کرونا تحولات پیش بینی شده در مورد آینده کار را ملموس و به واقعیت نزدیک کرد، پیش از وقوع کرونا تصور می‌شد صحبت از فرآیندهای دیجیتالی شدن، ماشینی شدن و اشتغال پلتفرمی در دنیا و نیاز نیروی کار به مهارت‌های دیجیتال فقط مربوط به اقتصادهای پیشرفته است و مساله آینده مدیریت بازار کار در کشور در حال توسعه خواهد بود.

,

این مسئول گفت: نسل جوان یکی از قربانیان جدی بحران کرونا در جهان است که در این راستا جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ۳ برابر بیشتر از گروه‌های سنی بالاتر در معرض بیکاری قرار دارند.

,

وی بیان داشت: می‌توان گفت ۷۷ درصد از شاغلین این گروه سنی در بخش غیررسمی فعالیت می‌کنند و بیشتر آنان در بخش‌های اقتصادی مانند خدمات گردشگری، خرده‌فروشی و … که با شدت بیشتری از بحران کرونا آسیب دیده هم فعالیت می‌کنند.

,

عزیزی گفت: تعداد افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در کل کشور با رشد ۲.۹ درصدی از ۴۲ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۸۰ نفر در پایان سال ۹۷ به ۴۴ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۳۱۴ نفر در پایان سال ۹۸ رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد به کار گمارده شدگان دفاتر کاریابی خصوصی با ۲۸.۷ درصد کاهش از ۱۴۳۴۸ نفر در خرداد ۹۸ به ۱۰۲۳۱ نفر در خرداد ۹۹ رسیده است.

,
,
,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد تعاونی‌های فعال استان کرمانشاه با ۲.۵ در صد افزایش از ۳۰۲۹ تعاونی در پایان خرداد ۹۸ به ۳۱۰۵ تعاونی در پایان خرداد ۹۹ رسیده است، ادامه داد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان کرمانشاه با ۲۹.۶ درصد افزایش از ۲۹۰۷ نفر در سال ۹۷ به ۳۷۶۸ نفر در سال ۹۸ رسیده است.

,

عزیزی افزود: تعداد افرادی که با از دست دادن شغل خود مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کردند و مجدداً شاغل شدند در استان کرمانشاه با ۲۰.۵ درصد افزایش از ۱۱۲ نفر در سال ۹۷ به ۱۳۵ نفر در سال ۹۸ رسیده است.

,

وی همچنین ادامه داد: افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه با رشد ۱.۵ درصدی از ۷۶۱ هزار و ۶۰۳ نفر در پایان سال ۹۷ به ۷۷۰ هزار و ۹۷۰ نفر در پایان رسیده است.

,

عزیزی گفت: تعداد افرادی که با از دست دادن شغل خود مقرری بیمه‌بیکاری دریافت می‌کردند و مجدداً شاغل شده‌اند در استان کرمانشاه با ۲۰.۵ درصد افزایش از ۱۱۲ نفر در سال ۹۷ به ۱۳۵ نفر در سال ۹۸ رسیده است.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: تعداد بی ما شدگان اجباری تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه بز با رشد ۱.۸ درصدی از ۱۴۵ هزار و ۲۹۰ نفر در پایان سال ۹۷ به ۱۴۷ هزار و ۹۴۶ نفر در پایان سال ۹۸ رسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه