اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی :

انسجام ملی در برابر توطئه‌های دشمنان ‌یکی از مهم‌ترین درس‌های عملیات مرصاد است

انسجام ملی در برابر توطئه‌های دشمنان ‌یکی از مهم‌ترین درس‌های عملیات مرصاد است
‌ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از مهم‌ترین درس‌های عملیات مرصاد انسجام ملی و وحدت یکپارچه ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان است که در آن مقطع زمانی توانست انقلاب را از شر فتنه‌های شیطانی دشمنان به‌خوبی نجات دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب ؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در سی و چهارمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: عملیات مرصاد سرشار از درس‌ها و عبرت‌های زیادی است که امروز بازخوانی این عملیات و نقش‌آفرینی رزمندگان می‌تواند راهگشای بسیاری از امور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

کریمی اظهار کرد: ‌یکی از مهم‌ترین درس‌های عملیات مرصاد انسجام ملی و وحدت یکپارچه ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان است که در آن مقطع زمانی توانست انقلاب را از شر فتنه‌های شیطانی دشمنان به‌خوبی نجات دهد.

,

وی با اشاره به اینکه ‌مجاهدت‌های رزمندگان به همراه نقش‌آفرینی مردم باعث شد دشمنان آرزوی مهران تا تهران را به گور ببرند افزود: ملت ایران با نقش‌آفرینی خود در عملیات مرصاد به‌طور عملیاتی نشان داد هرکجا که ارزش ها و آرمان های اصلی انقلاب در خطر باشند قطعاً با تمام توان در صحنه حضور پیدا می کنند.

,

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در ادامه بیان کرد: یکی از بخش های دستاوردهای کنگره شهدای استان بخش زیرساختی است که اقدامات زیربنایی بسیار خوبی در این راستا انجام شده و فضایی را برای انجام کارهای فرهنگی و پژوهشی فراهم کرده است.

,

کریمی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که کنگره شهدای استان ورود جدی داشت شناخت مفاخر و بزرگان استان مرکزی به نسل جوان بود که یکی از این بزرگان کربلایی کاظم ساروقی بود که به‌عنوان معجزه قرن از او یاد می‌شود.

,

وی اضافه کرد: کربلایی کاظم ساروقی یکی از افتخارات بزرگ استان مرکزی است که توانست با کسب رزق و روزی حلال به بهترین و والاترین جایگاه در نزد خداوند متعال برسد.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: کنگره شهدای استان با ابتکار عملی که داشت توانست اقدامات بسیار خوبی در راستای شناساندن این بزرگ‌مرد به جامعه انجام دهد اما با توجه به اهمیت و گستردگی شخصیت و سیره کربلایی کاظم ساروقی هنوز هم جای کار کردن وجود دارد.

,

کریمی گفت: راه‌اندازی بنیاد قرآنی کربلایی کاظم ساروقی ، تدوین 3عنوان کتاب با محوریت کربلایی کاظم ساروقی ، راه‌اندازی اردوی گردشگری و محتوایی برای دانش آموزان و دانشجویان با محوریت شناخت کربلایی کاظم ساروقی ، راه‌اندازی فعالیت‌های قرآنی در استان مرکزی با محوریت کربلایی کاظم ساروقی ، برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی در سال گذشته با محوریت کربلایی کاظم ساروقی ، تولید محتوا در فضای مجازی با محوریت شناخت و تبیین شخصیت کربلایی کاظم ساروقی ، برگزاری مسابقات قرآنی با محوریت زندگینامه کربلایی کاظم ساروقی برای دانش آموزان و اهدای ۶۲۰ قرآن نفیس به برگزیدگان بخشی از اقدامات مهم کنگره شهدای استان مرکزی در راستای تبیین شخصیت کربلایی کاظم ساروقی است.

,

وی یادآور شد: امروز یک رسالت بزرگ و فراموش‌نشدنی بر گردن همه ما وجود دارد و آن‌هم گرامیداشت دفاع مقدس در همه ابعاد است و امسال با توجه به فرارسیدن چهل‌سالگی دفاع مقدس یک فرصت ارزشمند برای ما در این راستا فراهم‌شده که باید قدر آن را بدانیم و به درستی از آن بهره ببریم.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و محتوایی در قالب گرامیداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس در استان مرکزی با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادها تدوین‌شده که هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر شروع و تا پایان سال ادامه خواهند داشت و امیدواریم بتوانیم در راستای بهره بردن از گنج دفاع مقدس موفق و مؤثر باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه