اخبار داغ

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

ادغام وزارتخانه های تعاون و رفاه و کار برای حل مشکل بیکاری بود اما نتیجه ای نداشت/ بیکاری اصلی ترین مشکل خانواده ها است

ادغام وزارتخانه های تعاون و رفاه و کار برای حل مشکل بیکاری بود اما نتیجه ای نداشت/ بیکاری اصلی ترین مشکل خانواده ها است
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ادغام وزارتخانه های تعاون و رفاه و کار برای حل مشکل بیکاری بود ولی متاسفانه امروز به گونه ای شده که تنها کسی که مسئول بیکاری نیست وزارت کار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  زرین خبر، مهدی عیسی زاده امروز در  جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی که در فرمانداری میاندوآب برگزار شد، گفت: در وضعیت عادی و وقتی اوضاع گل و بلبل است، همه می توانند مدیریت کنند و لذا مدیر آن است که بتواند در شرایط بحرانی مدیریت کند و در این راستا وظیفه داریم دست به دست هم دهیم از این برهه زمانی عبور کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  زرین خبر,

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ۷۵میلیون نفر از جمعیت کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مجموعه دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط هستند، افزود: هم اکنون ۴۵ میلیون نفر در کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تامین اجتماعی سرو کار دارند.

,

وی با بیان اینکه می توان با اتخاذ برخی تدابیر نسبت به آینده امیدوار بود، گفت: امروز در کشورمان نزدیک به ۱۹ میلیون جوان دم بخت و ۴ میلیون بانوی سرپرست خانوار داریم که اگر سیاستگذاری درستی دراین زمینه صورت گیرد و با ایده و ابتکار نو می شود این مسائل را حل کرد.

,

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سازمان فنی و حرفه ای در دنیا، تصریح کرد: بنای اصلی اشتغال در کشوری مانند ژاپن بر پایه فنی  حرفه ای است که سازمان فنی و حرفه ای موظف به ایجاد اشتغال  متناسب با تحصیلات برای مردم این کشور شده است.

,

عیسی زاده در ادامه به دشمنی دشمنان با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ما کشور مستقلی در دنیا هستیم که در مقابل شرق و غرب ایستادگی کردیم  و برای این مقاومت هزینه می دهیم ولی با وجود اینکه از جانب دشمنان دچار تحریم هستیم نباید فراموش کنیم در دوران دفاع مقدس به برکت رزمندگان اسلام درمقابل کل دنیا در میدان نبرد ایستادگی کردیم و سربلند بیرون آمدیم و مطمئنا درمقابل این تحریمها نیز موفق و پیروز خواهیم شد.

,

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید پا به میدان کار گذاشته و پشت میزنشین نباشند، افزود: هر سازمان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  یک بنگاه اقتصادی است و تک تک مدیران  باید مانند دوران دفاع مقدس به عنوان فرماندهان باید وارد میدان شده و پیش بروند.

,

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ا عتقاد دارم که تا پایان دولت تا جایی که امکان دارد کارها را پیش ببریم، تصریح کرد: در حوزه کمیسیون اجتماعی بنا بر این داریم تا پایان دولت با همکاری همدیگر دست به دست هم دهیم  و کارها را به خاطر مردم به پیش ببریم  مگر اینکه یک مسئول نتواند پا به پای ما پیش برود و کم بیاورد.

,

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبتهای خود با انتقاد از نتیجه حاصله ادغام وزارت خانه های  تعاون و رفاه وکار ، گفت: هدف از این ادغام استفاده از ظرفیتهای مشترک این سه وزارت خانه برای حل مشکل بیکاری بود ولی امروز نتیجه به جایی رسیده است که تنها کسی که مسئول بیکاری نیست وزارت کار است و باید برای این موضوع تدبیری شود.

,

عیسی زاده با بیان اینکه با وجدان و شرف و اعتقادات قضاوت کنیم، با پشت سر هم حرف زدن و تخریب کاری پیش نمی رود، تصریح کرد: همه به دنبال تخریب یکدیگر هستند در حالی که باید مشکلات را کارشناسانه، منصفانه و بر اساس مقدورات حل کرد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلات اصلی خانواده ها بوده و خانواده ای نداریم که در آن حداقل یک یا دو بیکار نداشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه طبق آمارهای ارائه شده حدود هفت هزار نفر بیکار در میاندوآب داریم و این درحالی است کارخانه ای درمیاندوآب شروع بکار کرده که از ۴۳۰ نفر شاغل آن تنها ۷۰ نفر سهم میاندوآب است.

,

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه ما از پتانسیل و ظرفیت فراوانی برخوردار است که باید از آنها استفاده کرد، افزود: هیچ کس به اندازه من برای میاندوآب زحمت نکشیده است و من برای میاندوآب جانم را داده ام و امروز نیز آبرویم را به پای میاندوآب گذاشته ام .

,

وی با اشاره به اینکه حاضرم به خاطر اشتغال یک جوان بیکار به پای کارآفرینان بیفتم، گفت: خداوند را ناظر و شاهد اعمال خود ببینیم و برای اشتغال برنامه ریزی و تلاش کنید.

,

میاندوآب، تعاون شهر است

,

سرپرست فرمانداری میاندوآب نیز در این جلسه با بیان اینکه میاندوآب در واقع تعاون شهر است، افزود: طبق آمار میاندوآب دومین رتبه تعداد تعاونی های استان را داراست و از سوی دیگر در موضوع فنی و حرفه ای نیز در سطح استان سرآمد است.

,

حسام شیرازه محبت اظهار کرد:درخواست داریم تخصیص اعتبارات برای شهرستان ها بر اساس جمعیت باشد و میاندوآب با دارا بودن هشت درصد جمعیت استان باید حداقل هشت درصد اعتبارات را نیز به خود اختصاص دهد.

,

وی با بیان اینکه جمعیت روستایی و شهری میاندوآب تقریبا برابر است، گفت: باید از این ظرفیت برای توسعه اشتغال در شهرستان استفاده کنیم و از مدیران استانی نیز خواستار توجه ویژه به شهرستان هستیم.

,

هم چنین در این جلسه هر یک از مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی به ارائه آخرین آمار و گزارش عملکرد در سطح استان و شهرستان و بیان مشکلات پرداختند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه