اخبار داغ

نماینده شرق هرمزگان:

ذات استکباری آمریکا با تهدید هواپیمای ایرانی بار دیگر هویدا شد/ حفظ امنیت خطوط بین‌المللی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

ذات استکباری آمریکا با تهدید هواپیمای ایرانی بار دیگر هویدا شد/ حفظ امنیت خطوط بین‌المللی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود
رئیسی گفت: از مجامع حقوق بشری، سازمان ملل، انسان های آزادی خواه و شخصیت های حقوقی عالم می خواهیم که ضمن محکومیت آمریکا از همه ظرفیت های حقوقی برای جلوگیری از اینگونه وقایع خطرناک که امنیت خطوط هوایی ما را به مخاطره می اندازد جلوگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: متاسفانه ذات استکباری آمریکا و چهره خبیث و نامشروع رژیم صهیونیستی تجاوز، سلطه گری و نقض حقوق بشر است و آمریکا شعار حقوق بشری میدهد ولی در عمل اصلی ترین نقض کننده حقوق بشر خود آمریکایی ها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در پرونده آمریکا سوابق کارهای این چنینی همچون انواع کارهای ناجوانمردانه، حمله به اماکن بی دفاع و هواپیماهای مسافربری قابل مشاهده است و متاسفانه در سال ۶۷ این آمریکای جنایتکار و کودک کش ۲۹۰ انسان بی گناه که اکثر این مسافرین کودک بودند در ایرباس ۶۵۵ جمهوری اسلامی ایران ساقط و به شهادت رسانند و با کمال وقاحت به فرمانده ناو درجه دادند و آن را تشویق کردند و تنها با ذات استکباری این کارها از آن ها بر می آید.

,

رئیسی ادامه داد: تلاش و مبارزه ای که ملت رشید و بزرگ ایران در این سالیان که با آمریکا داشته است بر سر این جنایت ها و نقص حقوق بشر بوده و این کشور باید از این کارهای استکباری خود دست بکشد.

,

وی عنوان کرد: ما به عنوان نمایندگان ملت رشید این مرز بوم در مجلس شورای اسلامی، ضمن این که اقدام جنایتکارانه آمریکا در تعرض و تهدید به هواپیمایی ماهان را محکوم می کنیم،بلکه از دستگاه قضایی می خواهیم پیگیر حقوق این موضوع باشند.

,

نماینده مردم رودان، میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مجامع حقوق بشری، سازمان ملل، انسان های آزادی خواه و شخصیت های حقوقی عالم می خواهیم که به این موضوع ورود کنند و ضمن محکومیت آمریکا از همه ظرفیت های حقوقی برای جلوگیری از اینگونه وقایع و اتفاقات واقعا اسفناک که امنیت خطوط هوایی ما را به مخاطره می اندازد جلوگیری کنند.

,

رییسی اضافه کرد: مردم باید با کمال امنیت و آرامش خاطر به مسافرت بروند و موضوع حفظ امنیت هواپیماهای مسافربری جزء کنوانسیون های بین المللی است که امیدواریم مورد توجه قدرت های جهانی قرار بگیرد.

,

وی با بیان اینکه مقابله با کارهای ضدحقوق بشری همبستگی بین جوامع جهانی می طلبد افزود: در کنار محکومیت عمل ناجوانمردانه آمریکا، باید اقدامات خوبی در حفظ امنیت خطوط هوایی بین المللی ایران صورت گیرد تا به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

,

رئیسی خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه ما موظف است که کاردار حافظ منافع آمریکا را احضار و توبیخی صورت بگیرد و در یادداشتی اعتراضی از آنها خواسته شود که از این رویه استکباری خود دست بردارند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه