اخبار داغ

یادداشت؛

جهش تولید و کارآفرینی

جهش تولید و کارآفرینی
ما زمانی که می‌گوییم کارآفرینان درواقع از کسانی نام می‌بریم که توانایی درک موقعیت‌های اقتصادی بالقوه‌ای رادارند و این موضوع امسال با توجه به نام‌گذاری سال به نام جهش تولید اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، دکتر شاهین صادقی نسب نوشت: امسال رهبر انقلاب بار دیگر یک شعار تولیدی را انتخاب کردند و امسال را سال جهش تولید نام‌گذاری کردند که نشان‌دهنده اهمیت تولید ملی در رشد و شکوفایی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،,

برای تحقق این مهم همه ما موظف به عمل هستیم، یعنی هم دولت و هم تک‌تک شهروندان باید در این زمینه وارد عمل شوند.

,

دولت به‌عنوان اصلی‌ترین بازیگر درزمینهٔ تولید نقش مهمی را در این زمینه بر عهده دارد و باید تولید ملی را به‌صورت کامل موردحمایت خود قرار دهد البته این حمایت‌ها باید اصولی و منطقی باشد.

,

تسهیل گری درزمینهٔ تولیدات داخلی موضوع مهمی است که دولت باید همواره در مسیر تحقق آن باید گام بردارد، این اقدام نیز باید همواره و در طول سال با همکاری همه بخش‌ها صورت بگیرد.

,

دولت باید به‌شدت از بنگاه‌داری دوری کند و با رعایت موارد قانونی اقتصاد را باید به مردم بسپارد و تنها به فکر برطرف کردن موانع تولید و حمایت از حقوق مردم باشد.

,

درواقع باید با رفع موانع تولید به سمت جهش تولید حرکت کنیم و در این زمینه دولت باید به وظیفه‌ای اصلی خود به‌خوبی عمل کند.

این در حالی است که مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه‌حل برای از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال برطرف کردن موانع تولید است که باید موردتوجه مسئولان قرار بگیرد.

,
,
,

همچنین مردم نیز می‌توانند در قالب گروه‌ها، تشکل‌ها و تعاونی‌ها و در کنار هم قرار دادن قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها فردی به هم‌افزایی برسند و با تکیه‌بر کارآفرینی به ایجاد کسب‌وکارهای نوین اهتمام بورزند.

,

ما زمانی که می‌گوییم کارآفرینان درواقع از کسانی نام می‌بریم که توانایی درک موقعیت‌های اقتصادی بالقوه‌ای رادارند که به مدد فنّاوری‌های نوین به وجود می‌آید و باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوبی بهره ببرند.

,

این مهم محقق نمی‌شود مگر این‌که گروه‌هایی باهدف و منافع مشترک ایجاد شود تا کارها را پیش ببرند.

,

علاوه بر این باید به این نکته مهم نیز اشاره‌کنم که در این بازار ملتهب که دائماً تغییر می‌کند شرط دوام آوری تشکیل تعاونی‌های مردمی و کنار هم قرار دادن قابلیت‌ها است.

,

به‌هرحال همه مسئولان باید در مسیر تولید ملی گام بردارند تا خواسته‌های رهبر معظم انقلاب در این زمینه به‌خوبی عملیاتی شود.

,

انتهای پیام/


 

, انتهای پیام/ ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه