اخبار داغ

مدیر کل محیط زیست البرز مطرح کرد؛

ممنوعیت 5 ساله شکار در تالاب صالحیه البرز

ممنوعیت 5 ساله شکار در تالاب صالحیه البرز
فردین حکیمی گفت: به واسطه حفاظت از تالاب صالحیه، این محدوده از خرداد سال جاری تا 5 سال آینده به عنوان منطقه شکار ممنوع مصوب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیر کل محیط زیست استان البرز امروز چهارشنبه با اشاره به تلاش اصحاب رسانه، مسئولین نظرآباد و دوستداران طبیعت برای احیاء تالاب صالحیه، در جمع خبرنگاران گفت: ایجاد منبع پایدار برای تالاب صالحیه و راه اندازی سایت پرنده نگری از برنامه های محیط زیست البرز است که در صورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی تا پایان سال محقق می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
فردین حکیمی ساماندهی شترهای سرگردان، تثبیت مرزهای تالاب صالحیه از نظر مستثنیات و امکان سنجی استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب در قالب استانداردهای محیط زیستی را از جمله اقدامات دیگری دانست که در بازه زمانی 5 ساله و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده صورت می گیرد.
,
 
,
وی عدم وقوع خشکسالی و بروز مشکل کم آبی در تالاب صالحیه را در گرو آبگیری مناسب در طول تابستان اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه زهکش قزوین در محدوده تالاب مسدود شده است و انجام لایه روبی کانال های خاکی منتهی به تالاب، با وقوع بارندگی در ماه های آینده شاهد آبگیری و احیاء تالاب صالحیه خواهیم بود.
,
 
,
مدیر کل محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه تخریب دیواره های تالاب مذکور طی ماه های اخیر موجب شد این تالاب تخلیه شود، تصریح کرد: کشاورزی و آبیاری مزارع موجب شد آبگیری مجدد تالاب صورت نگیرد، البته به واسطه حفاظت از تالاب صالحیه، این محدوده از خرداد سال جاری تا 5 سال آینده به عنوان منطقه شکار ممنوع مصوب شد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه