اخبار داغ

یک عضو کمیسیون بهداشت:

اتصال برق کولر علت آتش سوزی کلینیک سینا مهر است

اتصال برق کولر علت آتش سوزی کلینیک سینا مهر است
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه ای در کمیته حادثه کلینیک سینا مهر برای بررسی ابعاد این حادثه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلیل میرمحمدی در گفت و گویی در توضیح جلسه امروز کمیته حادثه کلینیک سینا مهر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در آخرین جلسه بررسی حادثه کلینیک سینا مهر در کمیسیون بهداشت مقرر شد که این موضوع در کمیته ای به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن به کمیسیون برای تصمیم گیری و ارائه به صحن داده شود که امروز این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سازمان آتش نشانی، مسئول سلامت شورای شهر تهران و نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی ایمنی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و صدور مجوزهای کلینیک تشکیل شد.

وی درباره علت اصلی آتش سوزی در کلینیک سینا مهر گفت: طبق توضیحات ارائه شده توسط کارشناسان آتش نشانی و  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابتدا با اتصال برق کولر در سقف کاذب در پارکینگ، کولر آتش گرفته و بعد سقف کاذب شکسته می شود. در آن محل مواد الکی و اشتعال زا وجود داشته که با فروریختن سقف کاذب آنها هم آتش گرفته و بعد آتش به کپسول‌های اکسیژن سرایت می کند و در نهایت باعث انفجار می‌شود.

میرمحمدی ادامه داد: با توجه به ابعاد این حادثه تیمی با مسئولیت یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بقیه الله و متخصص در زمینه ایمنی و با حضور نمایندگانی از شورای شهر، آتش نشانی، وزارت خانه های تعاون و بهداشت و سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و علوم پزشکی ایران و تهران برای بازرسی از ۵ مرکز جراحی محدود و یکی از بیمارستان‌های ناایمن شهر تهران تشکیل می شود و گزارشی را به کمیسیون ارائه می کنند. همچنین کمیته‌ای خلاءهای قانونی موجود مربوط به متولیان بازرسی‌های ایمنی، فنی، ساختمانی و تاسیساتی را شناسایی و به کمیسیون برای تهیه طرحی ارائه می کند.

به گفته وی طبق تصمیم این جلسه  تیم های سه نفره ای از وزارت بهداشت، شهرداری و مجلس برای دیدار با خانواده‌های مصدومین و متوفیان حادثه کلینیک سینا مهر جهت دلجویی  و رسیدگی به خواسته‌های آنها تشکیل می شود.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه