اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در لرستان:

حکومت نبوی و علوی مبتنی بر مواسات بود/«کمک مومنانه» تقویت مهربانی در جامعه

حکومت نبوی و علوی مبتنی بر مواسات بود/«کمک مومنانه» تقویت مهربانی در جامعه
حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: تقویت مهربانی در جامعه، تقویت فضائل اخلاقی، ترمیم شکاف طبقاتی از آثار مهم کمک مومنانه است که با این کمک ها بخشی از مشکلات نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا برطرف می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به آغاز مرحله دوم کمک مومنانه اظهار داشت: مرحله دوم مواسات آغاز شده و انسان در این رزمایش از دارایی های خود در راه رفع مشکلات مردم استفاده می کند که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند مواسات همراهی و کمک کردن به نیازمندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: ضروری است تا انسان وظیفه خود بداند که در این مقطع حساس که این ویروس منحوس کرونا همه جهان را در برگرفته و زندگی خیلی از افراد را تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی را ایجاده کرده و نمی توانند زندگی معمولی خود را داشته باشند با کمک های مومنانه بخشی از مشکلات آنها حل شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: مواسات اقدامی پسندیده است تا افرادی  که توانایی مالی دارند در این رزمایش گسترده با همدلی و کمک مومنانه در این امر خیر حضور پیدا کنند.

,

حجت الاسلام شاهرخی خاطر نشان کرد: حکومت نبوی و علوی مبتنی بر مواسات بود، همچنین حکومت امام مهدی(عج) نیز بر اساس مواسات اداره خواهد شد و عدالت، مواسات، معنویت از خصوصیات بارز حکومت حضرت ولیعصر(عج) است.

,

وی با اشاره به آغاز کمک مومنانه در دهه ولایت بیان کرد: حضرت علی(ع)  در قله مواسات بوده و عمر خود را در مواسات صرف کردند به طوری که کمک به فقرا، احداث مزارع و جریان انداختن آب برای کشاورزی را انجام می دادند و امروز ما نیز باید با تاسی از حضرت علی(ع) در این مسیر گام برداریم و می توان نذورات این ایام را به سمت کمک به نیازمندان سوق داد.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در این ایام گفت: با توجه به این که ماه محرم را در پیش داریم و مردم در این ماه نذورات زیادی می دهند، می توانند نذورات را در جهت کمک به هموطنان نیازمند و آسیب دیدگان از کرونا صرف کنند البته ضروری است تا همه مسائل بهداشتی رعایت شود.

,

وی افزود: جوانان انقلابی در این امر نیک، خیر و پسندیده مانند مرحله قبلی حضور پیدا کنند و در این تقسیم کارها همراهی کنند و هر کسی به نحوی که می تواند در تقویت امت اسلامی تلاش کند چرا که آثار مواسات، تقویت فضائل اخلاقی است.

,

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: استجابت دعا، تقویت مهربانی در جامعه، ترمیم شکاف طبقاتی از دیگر آثار مواسات بوده اما یکی از آثار مهم مواسات این است که سبب لطف و عنایت خداوند می شود و زمینه سازی برای حکومت حضرت مهدی(عج) را فراهم می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه