اخبار داغ

صادرات گاز ایران به ترکیه بعد از وقفه 4 روزه دوباره از سر گرفته شد

صادرات گاز ایران به ترکیه بعد از وقفه 4 روزه دوباره از سر گرفته شد
ترکیه که از 12 فرودین ماه به دلیل انفجار در خط لوله صادرات گاز در خاک کشورش واردات گاز از ایران را تا تیرماه متوقف کرده بود اوایل هفته جاری بار دیگر به دلیل تعمیرات دوباره واردات گاز از ایران را به صفر رسانید.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ترکیه که از 12 فرودین ماه به دلیل انفجار در خط لوله صادرات گاز در خاک کشورش واردات گاز از ایران را تا تیرماه متوقف کرده بود اوایل هفته جاری بار دیگر به دلیل تعمیرات دوباره واردات گاز از ایران را به صفر رسانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هرچند که به گفته مسئولان شرکت ملی گاز ایران هم اکنون صادرات گاز ایران به این کشور از سر گرفته شده است اما ظاهرا ترکیه قصد ندارد بر اساس توافق که سالانه 10 میلیارد متر مکعب است از ایران گاز وارد کند که در این صورت باید به آنها یادآور شد که جریمه عدم برداشت گاز براساس توافق را باید پرداخت کنند.

,

تا پایان سال 2020 فقط حدود 5 ماه باقی مانده است و نزدیک به 4 ماه نیز به دلیل انفجار و تاخیر در احداث این خط لوله به توافق عمل نشده است بنابراین در مدت باقیمانده شرکت بوتاش ترکیه باید جبران مافات کند.

,

براساس اعلام مسئولان شرکت ملی گاز ایران هم اکنون صادرات گاز ایران به بالاترین میزان خود در طول چندسال اخیر رسیده و از 70 میلیون متر مکعب در روز عبور کرده است که این میزان صادرات گاز تا حدودی می تواند کمبود صادرات نفت و تامنی منابع ارزی کشور را جبران کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه