اخبار داغ

امام جمعه شهرستان نیر:

الگوی حکومت اسلامی برگرفته از غدیر است/ پویش جهانی "لبیک یا خامنه‌ای"؛ تجدید بیعت مسلمانان با ولایت فقیه

الگوی حکومت اسلامی برگرفته از غدیر است/ پویش جهانی "لبیک یا خامنه‌ای"؛ تجدید بیعت مسلمانان با ولایت فقیه
حجت الاسلام نعمتی، عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب را تنها راه نجات و سعادت امت اسلامی در گردنه‌های پرپیچ و خم حوادث آخرالزمانی عنوان کرد و گفت: قدم بر داشتن در مسیر ولایت، تنها راه نجات بشر است چراکه تنها کشتی نجات موجود در طوفان بالایا و حوادث اخرالزمانی، همان ولایت فقیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با بیان اینکه عید غدیر خم نتیجه زحمات انبیای الهی است گفت: اگر در صدر اسلام در مورد واقعه غدیر خم کوتاهی نمی شد، واقعه کربلا نیز بوجود نمی آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,
وی در ادامه سخنان خود به تبیین ماهیت غدیر خم از دیدگاه امامین انقلاب پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) بر این عقیده بودند که غدیر، الگوی حکومت اسلامی را معین کرد. بطوریکه در این باره فرمودند: «روز عید غدیر روزی است که پیغمبر اکرم (ص) تکلیف حکومت را معین فرمودند و الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تعیین کردند.
,

حجت الاسلام نعمتی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد عید غدیر خم نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تکلیف امت اسلامی در زمینه‌ی هدایت و حکومت در غدیر معین شده است گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد عید غدیر خم می فرمایند؛ خصوصیت غدیر در مساله ولایت است، آن عاملی که ضامن اجرای احکام است، حکومت اسلامی و حاکمیت قران است والا اگر آحاد مردم، ایمان و عقیده و عمل شخصی داشته باشند لیکن حاکمیت چه در مرحله قانون‌گذاری و چه در مرحله اجرا در دست دیگران باشد، تحقق اسلام در آن جامعه به انصاف دیگران بستگی دارد

,

وی از اهالی علم و قلم خواست تا با جریان سازی واقعه غدیر خم اجازه تکرار وقایعی همچون کربلا را در آینده به تاریخ ندهند.

,

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود از نهادهای فرهنگی خواست تا با توجه به اهمیت موضوع غدیرخم این واقعه مهم را همانند دهه اول محرم بزرگ و شکوهمند برگزار کنند چراکه سعادت کشورهای مسلمان و مسلمانان در زنده نگه داشتن مفاهیم غدیرخم و اندیشه ولایت است.

,

وی با بیان اینکه عیدغدیرخم باید همچون عاشورا بصورت جهانی برگزار شود،گفت: هرکس در این مسیر الهی گام بردارد در واقع در مسیر انبیا حرکت کرده است چراکه با به ثمر نشستن مسیر ولایت در جامعه جهانی، بشر به سعادت خواهد رسید.

,

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به روایات و احادیث برجای مانده از پیامبر اکرم(ص) در این مورد اشاره کرد و گفت: از نبی مکرم اسلام(ص) روایت است که مسلمانان در زمان های شادی ائمه شاد و در زمان های غم و مصیبت آنها نیز غمگین باشند و عید غدیر خم مظهر شادی و خوشحالی مسلمانان است چراکه در این روز بزرگ مسیر ولایت مشخص و به جامعه جهانی معرفی شده است پس هرکس در این امر الهی تلاش کند قطعا رحمت الهی نیز شامل حال او خواهد شد.

,

وی در ادامه سخنان خود به مفاهیم خطبه غدیر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ذکر فضایل حضرت امیر المومنین (ع) مهم است گفت: عملیاتی کردن مفاهیم خطبه غدیر غم در زندگی فردی و اجتماعی در برهه فعلی بسیار مهم است

,

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه 27 جمله خطبه غدیر خم در مورد امام زمان است، گفت: بر همه مسلمین واجب است که امام زمان خود را شناخته و از وی پیروی کنند.

,

وی خواستار معرفت افزایی مسلمین شد و گفت: امروز باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به  ترویج فرهنگ مهدویت تلاش کنیم تا با زدودن فقر فرهنگی از مردم، جامعه را به سمت جامعه آرمانی و مهدوی رهنمون کنیم.

,

امام جمعه شهرستان نیر از ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان(عج) نام برد و گفت: امروز پیروی از پرچمدار ولایت فقیه که در واقع استمرار مسیر ولایت رسول الله است و پیروی از امام زمان(عج) محسوب می شود، بر همه مومنین واجب است.

,

وی از کوتاهی کنندگان در این مسیر به عنوان خسران دیدگان نام برد و گفت: نتیجه این خسران در عملکرد مدیران فعلی بخوبی دیده می شود چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی فقیه زمان و دیدبان دین، هشدارهای لازم را داده است ولی این مدیران و مسئولین هستند که با عمل نکردن به این رهنمودها موجب خسران ملت در این برهه از تاریخ شدند.

,

حجت الاسلام نعمتی عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب را تنها راه نجات و سعادت امت اسلامی در گردنه های پرپیچ و خم آخرالزمانی نام برد و گفت: قدم بر داشتن در مسیر ولایت، تنها راه نجات ما در این برهه است چراکه تنها کشتی نجات موجود در طوفان بالایا و حوادث اخرالزمانی همان ولایت فقیه است.

,

وی افزود: هرکس در این مسیر نتوانست در کشتی نجات قرار بگیرد و یا اینکه به هر دلیلی از کشتی پیاده شد، تنها شکست و ناکامی در انتظارش است و روی سعادت نخواهد دید.

,

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به روایات آخرالزمانی نیز اشاره کرد و گفت: پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و مستبدین وعده الهی است که پیروی از ولایت فقیه در زمان غیبت امام معصوم(ع) نیز مقدمه تحقق وعده الهی است.

,

وی پویش جهانی لبیک یا خامنه ای را در روز های اخیر یادآور شد و گفت: این پویش که با حضور صدها میلیونی مردم جهان در فضای توییتر همراه بود بیانگر بیداری جهانی نسبت به مسئله ولایت فقیه است و این وظیفه و رسالت متولیان فرهنگی را در ساماندهی حرکت های جهانی در این راستا را سنگین تر می کند.

,

حجت الاسلام نعمتی گفت: امروز ایران اسلامی به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و ولی امر مسلمین  است که توانسته است در گرداب بلایای انسانی و طوفان های سهمگین توطئه های جهانی دشمنان، سالم و سرزنده در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار گیرد و همین امر نیز باعث شده تا مستضعفین جهان بلکه عموم ازادی خواهان جهان به سمت ایران اسلامی هدایت شوند و سعادت خود را در پیروی از رهنمودهای رهبر ایران اسلامی ببینند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه