اخبار داغ

رئیس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۸۸ درصد اعتیادها در دوران دانش آموزی رخ می دهد

۸۸ درصد اعتیادها در دوران دانش آموزی رخ می دهد
علیرضا نیکزاد با اشاره به جایگاه مهم خانواده در تربیت فرزند گفت: زمانی که در یک خانواده مهارت فرزند پروری ضعیف باشد، خانواده زمینه ایجاد آسیب های اجتماعی را برای فرزندش رقم می زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا نیکزاد، رئیس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با عوامل موثر در گرایش دانش آموزان و دانشجویان به اعتیاد اظهار داشت: براساس هرم موجود به ترتیب خانواده، دوستان، مدرسه، دانشگاه و جامعه مهم ترین عوامل گرایش نوجوانان و جوانان به سمت اعتیاد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه خانواده در راس این هرم قرار دارد، گفت: زمانی که در یک خانواده مهارت فرزند پروری ضعیف باشد، تنبیه، تشویق، عدم مسئولیت پذیری، همکاری در امورات در جایگاهش نسبت به فرزند انجام نشود و خانواده زمینه ایجاد آسیب های اجتماعی را برای فرزندش رقم می زند.

,

رئیس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: نوجوان و جوان بعد از ورود به جامعه در محیط های بزرگترین همچون مدرسه، گروه دوستان و همسالان به دلیل نداشتن آموزش های لازم از سمت خانواده در فرآیند فرزندپروری به دلیل نداشتن مهارت نه گفتن با اولین تعارف دوستان به مواد مخدر و سیگار آن را امتحان می کند.

,

این کارشناس مسئول سن شیوع و حساس گرایش به مواد مخدر را در دوران تحصیلی راهنمایی تا دبیرستان عنوان کرد و گفت: براساس شیوع شناسی انجام شده در کشور تنها 12 درصد از دانشجویان در محل دانشگاه به سمت اعتیاد گرایش پیدا می کنند، و 88 درصد دیگر قبل از ورود به دانشگاه و از دوران نوجوانی و دانش آموزی دچار اعتیاد شده اند.

,

وی سن شیوع اعتیاد را در 15 سالگی عنوان کرد و گفت: این در حالی است که به خطا تصور می شود که دانشگاه محیطی آلوده است و فرد بعد از ورود به دانشگاه به سمت مصرف مواد مخدر سوق پیدا می کند.

,

نیکزاد مهم ترین عوامل گرایش نوجوانان به سمت اعتیاد را حس کنجکاوی، استرس های محیطی در ایام امتحانات، ضعف و مشکلات خانوادگی، ویژگی شخصیت فرد، وجود دوستان و همسالان، حضور در محیط های آلوده به مواد، خانواده متشنج، فرزند طلاق بودن تجربه جدید عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه