اخبار داغ

ضبط مجالس تعزیه ماه محرم در حوزه هنری آغاز شد/ پخش از تلویزیون در شب های محرم

ضبط مجالس تعزیه ماه محرم در حوزه هنری آغاز شد/ پخش از تلویزیون در شب های محرم
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از آغاز ضبط تعزیه های ماه محرم برای پخش در تلویزیون خبر داد و گفت: این مجالس تعزیه از شب گذشته در حوزه کلید خورده و به زودی نیز برای 10 شب محرم آماده خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «کوروش زارعی» مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی ضمن بیان این مطلب، عنوان کرد: ما از شب گذشته کلید ضبط 10 شب مجلس تعزیه خوانی را به مجری گری طرح مرشد میرزاعلی در تالار سوره حوزه هنری زدیم و قرار است این مجالس در تلویزیون پخش شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: بهترین تعزیه خوان های ایران از شهرهای اراک، اصفهان، قزوین، قم، تفرش و تهران به همراه بهترین نسخه خوان ها برای این مجالس جمع آوری شده اند.

,

زارعی با اشاره به اینکه مجلس مسلم بن عقیل و طفلان مسلم شب  گذشته ضبط شده، گفت: تا جمعه سعی داریم هشت مجلس را ضبط حرفه ای داشته باشیم و بعد از آن مشخص می شود که کدام شبکه های تلویزیون قرار است اینها را پخش کنند.

,

وی با اشاره به اینکه هر روز از ظهرگاه تا نیمه های شب درگیر ضبط تلویزیونی هستند، گفت: دور مشخص و درخوری در تالار سوره زده شده و اساتید و پیشکسوتان تعزیه از ابوالفضل منبت کار گرفته تا استاد نرگس خانی از اصفهان و استاد صابری از تهران که به همراه تیم حرفه ای موسیقی شان ما را همراهی می کنند.

,

مدیرمرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: موضوعات نیز از حضرت علی اکبر (ع) ، مسلم بن عقلی تا شهادت امام حسین (ع) و بازار شام به صورت مجالس جداگانه روایت می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه