اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

مجموعه تاریخی "قطب‌الدین حیدر" تربت حیدریه تعیین حریم شد

مجموعه تاریخی "قطب‌الدین حیدر" تربت حیدریه تعیین حریم شد
مکرمی فر با بیان اینکه تاکنون پرونده حریم 6 بنا و محوطه تاریخی در شورای حرائم، تعیین حریم و ابلاغ شده، از تصویب تعیین حریم مجموعه تاریخی فرهنگی قطب الدین حیدر تربت حیدریه بعنوان یکی از این آثار یاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی: صبح امروز در جریان یازدید از آثار تاریخی تربت حیدریه  با بیان اینکه تاکنون پرونده حریم 6 بنا و محوطه تاریخی در شورای حرائم، تعیین حریم و ابلاغ شده، از تصویب تعیین حریم مجموعه تاریخی فرهنگی قطب الدین حیدر تربت حیدریه بعنوان یکی از این آثار یاد کرد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی اظهار کرد: 568 بنا و محوطه تاریخی هزار ساله در خراسان رضوی تعیین حریم شدند که این تعداد تدقیق عرصه و تعیین حریم  برای 6 محوطه تاریخی و 562 بنا انجام شده است.

,

مکرمی فر بیان کرد: تاکنون پرونده حریم 6 بنا و محوطه تاریخی در شورای حرائم، تعیین حریم و ابلاغ شده، پرونده هفت محوطه در نوبت تعیین حریم بوده و هشت پرونده نیز در مرحله تهیه و ارایه به شورای ثبت حرائم استان است.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: رشد تعیین حرائم نسبت به زمان دولت گذشته 10 برابر شده است.

,

وی افزود: قدمت این محوطه ها و تپه ها از هزاره پنجم قبل از میلاد تا دوران اسلامی است.

,

مکرمی فر درباره اهمیت و ضرورت تعیین حریم آثار تاریخی ادامه داد: تعیین حریم علاوه بر اهمیتی که از نظر ملزومات قانونی برای بناها و محوطه های تاریخی دارند، برای اطمینان از مدیریت بهتر و صیانت از آن ها نیز مانند ابزار ضروری است.

,

وی گفت: حریم 758 بنای تاریخی و 457 محوطه تاریخی استان نیز تاکنون تعیین نشده است.

,

تاکنون هزار و 750 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی استان خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه