اخبار داغ

خُردهای اعصاب خُرد کن؛

کرایه تاکسی سوار بر مرکب نارضایتی

کرایه تاکسی سوار بر مرکب نارضایتی
رند نبودن کرایه و نبود پول خرد و سکه برای پرداخت و یا دریافت کرایه، علاوه بر نارضایتی مردم و رانندگان تاکسی در میاندوآب، مشکلات زیادی را نیز برای آنها ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، کرایه تاکسی یکی از موضوعاتی است که همواره به عنوان یکی از دغدغه های اصلی رانندگان تاکسی و مسافران در شهرهای مختلف بوده و همه ساله نیز تعیین و اعلام نرخ جدید کرایه ها به عنوان موضوع مهمی از سوی شهروندان و رانندگان مطرح می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

اهمیت این موضوع یعنی کرایه تاکسی ، زمانی بیشتر به چشم می آید که نرخ کرایه اعلامی به دلیل رند نبودن، سبب چالش بین مسافر و رانندگان می شود و به دلیل عدم وجود و یا کمبود پول خرد، یکی از دو طرف که راننده یا مسافر هستند، مجبورند از حق خود بگذرند که البته  این موضوع تنها مختص به میاندوآب نبوده و در همه شهرها و کلانشهر ها نیز به چشم می خورد.

,

افزایش ۲۵ درصدی کرایه ها و نرخ های عجیب!

, افزایش ۲۵ درصدی کرایه ها و نرخ های عجیب!, افزایش ۲۵ درصدی کرایه ها و نرخ های عجیب!,

اخیرا نیز نرخ کرایه تاکسی در میاندوآب با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته ابلاغ شده است که نرخ کرایه تاکسی در هر مسیر از ۷۰۰ تومان به ۸۷۵ تومان و نرخ کرایه دربستی نیز از  چهار هزار تومان به چهار و ۳۷۵ تومان رسیده است و همین رند نبودن کرایه و نبود پول خرد و سکه برای پرداخت و یا دریافت کرایه، مشکلات زیادی را برای شهروندان و رانندگان تاکسی ایجاد کرده است.

,

نرخ های اعلامی در شرایطی است که همگان به خوبی می دانند امروز دیگر کمتر کسی است زیر یک هزار تومان در جیب خود داشته باشد و خیلی به ندرت مشاهده می شود که فردی پول خرد و سکه همراه داشته باشد و با این منوال اصلا معلوم نیست مسافر این ۷۵ تومان خرد کرایه را باید از کجا بیاورد این وسط یا او مجبور است یک هزار تومان کرایه بدهد و برود یا راننده تاکسی قید آن ۳۰۰ تومان یا ۵۰۰ تومان را بزند، حال از آنهایی که این موضوع برای آنها مهم نیست بگذریم عده‌ای هم هستند که حرام یا حلال بودن این مقدار کم پول برای شان اهمیت دارد.

,

نظر موافقان و مخالفان در شورای شهر

, نظر موافقان و مخالفان در شورای شهر, نظر موافقان و مخالفان در شورای شهر,

اعضای شورای شهر میاندوآب در جلسه ای که نرخ کرایه را تعیین می کردند، با اینکه برخی از اعضا بر روی کرایه هر مسیر یک هزار تومان اصرار داشته و  دلیل آن را نیز نبود پول خرد عنوان کردند و بهترین تصمیم را تعیین نرخ رند برای کرایه تاکسی می دانستند، اما در مقابل برخی از اعضای شورای شهر معتقد بودند طبق قانون تنها ۲۵ درصد می توانیم کرایه ها را افزایش دهیم و اگر امروز این نرخ به یک هزار تومان برسد، در سال های بعدی این مشکل بروز خواهد کرد و در واقع فرق چندانی ندارد و در نهایت پس از کش و قوس فراوان اعضای شورای شهر با افزایش ۲۵ درصدی کرایه حمل و نقل عمومی و درون شهری در میاندوآب موافقت کردند که در نتیجه آن نرخ خدمات تاکسیرانی در سطح شهر میاندوآب اعلام شد.

,

کرایه تاکسی سوار بر مرکب نارضایتی

, کرایه تاکسی سوار بر مرکب نارضایتی, کرایه تاکسی سوار بر مرکب نارضایتی,

با گشتی در بین مردم و رانندگان تاکسی نظر آنها را در مورد نرخ کرایه های اعلامی جویا شدیم که اکثر قریب به اتفاق کسانی که از آنها سوال شد؛ از این نرخ کرایه اعلام نارضایتی کردند.

,

وحید یکی از رانندگان تاکسی به خبرنگار ما گفت: لطفا برای رانندگان تاکسی توضیح داده شود که ملاک و معیار افزایش کرایه تاکسی در شهر ما بر چه اصولی بوده؟ ما این کرایه ها را توهین به رانندگان تاکسی و خانواده آنها می دانیم

,

هوشنگ که راننده آژانس است نیز می گوید: وقتی برچسب قیمت جدید را دریافت کردم، هم خنده ام گرفت هم گریه ام، خنده ام از این بابت بود که واقعا چطور این رقم ۴۳۷۵ تومان محاسبه شده مثل اینکه کرایه هم مانند یک کالا هست که گرمش این ور اون ور بشود و گریه ام نیز از این بابت بود که حالا بیا و پول خرد پیدا کن و بقیه ماجرا.

,

وی با بیان اینکه مسافران نیز وقتی برچسب را مشاهده می کنند، از آن اعلام نارضایتی می کنند، افزود: متاسفانه نرخ های اعلامی به صورتی است که سبب کشمکش مسافر با راننده شده و در این بین هم اکثرا راننده متهم به دریافت کرایه اضافی از مسافر می شود در حالی که نه راننده و نه مسافر تقصیری ندارند.

,

راننده دیگری نیز می گوید: با این گرانی وسایل خودرو و با این نرخ کرایه که هیچ تناسبی با تورم ندارد، آیا راننده تاکسی که صبح تا شب کار می کند می تواند یک کیلو گوشت بخرد؟

,

اما برخی از شهروندان نیز ضمن گلایه از نرخ های اعلامی، گفتند: خیلی کم پیدا می شود که پول خرد همراه داشته باشیم و یا در تاکسی باشد، و این موضوع سبب شده تا رانندگان تاکسی به دلیل نبود پول خرد، کرایه را یک هزار تومان در هر مسیر و یا چهار هزار و ۵۰۰ تومان به صورت دربستی حساب کنند.

,

برخی دیگر نیز مشکل را به گردن مسئولان مربوطه می اندازند و می گویند: ای کاش زمان تعیین کرایه جدید به این موضوع نیز فکر می کردند که آیا اکنون پول خرد به آسانی پیدا می شود که کرایه را اینگونه تعیین می کنند؟قبلا هم که کرایه ها ۷۰۰ تومان بود، رانندگان تاکسی یک هزار تومان دریافت می کردند و در واقع تغییر نیافته است.

,

تعدادی نیز با اشاره به اینکه خودشان بارها از دریافت باقی مانده پولشان گذشته اند، افزودند: این نرخ کرایه با  تورم و گرانی کالاها واقعا انصاف نیست، رانندگان تاکسی زحمت کش هستند  و این نرخ های اعلامی نیز گرهی از مشکلات آنها باز نمی کند، سایر اقلام قیمتشان چندین برابر شده ولی نرخ کرایه متناسب با تورم افزایش نیافته است.

,

برخی از شهروندان نیز بودند که پیشنهاد داشتند، اتحادیه تاکسیرانی  پول خرد تهیه کرده و در اختیار تاکسیرانان قرار دهد و یا رانندگان تاکسی از  شکلات و … به جای باقیمانده پول استفاده کنند.

,

پرداخت الکترونیکی کرایه، طرحی که می تواند این معضل را حل کند

, پرداخت الکترونیکی کرایه، طرحی که می تواند این معضل را حل کند, پرداخت الکترونیکی کرایه، طرحی که می تواند این معضل را حل کند,

اما پاسخ مسئولان نیز همیشه در برابر این مشکل این بوده که با متخلفان به صورت جدی برخورد می شود ولی آیا بهتر نیست  فکری برای حل این وضع بکنند و برای همیشه جدال بین راننده و مسافر را برطرف کنند  و اصلا آیا مسئولان عزیزی که این کرایه ها را تعیین می کنند، سوار تاکسی هم می شوند؟

,

پول خرد معضلی است که همه رانندگان با آن روبه رو هستند و از آنجاییکه پول خُرد همیشه در دسترس مردم و رانندگان نیست، همه الزاما آن را رند کرده و در واقع مجبور به این کار هستیم، که برای حل این مشکل در بسیاری از شهرها، متولیان از پرداخت الکترونیکی کرایه استفاده کرده اند، موضوعی که با هدف ساماندهی و کاربرد فناوری های نوین در حوزه حمل و نقل شهری استفاده شده و سبب از میان رفتن مبادله فیزیکی پول، ارتقای سطح خدمات و افزایش بهره وری در بخش حمل و نقل عمومی می شود و  قطعا در شهرستان میاندوآب نیز قابلیت اجرایی شدن دارد و تنها این را می طلبد تا مسئولان مربوطه در این زمینه قدم های اولیه را برداشته و با الگوبرداری از طرح های موفق در این زمینه، این معضل را برای همیشه حل کنند تا از اتلاف وقت مسافران و رانندگان، کشمکش ها بین مسافر و راننده و پول شبهه داری که به کیسه یکی از دو طرف موضوع می رود جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه