اخبار داغ

مسئول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی:

طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» در شهریور اجرا می‌شود/ کمک بیش از 10 میلیارد ریالی بازاریان از آغاز طرح کمک مومنانه

طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» در شهریور اجرا می‌شود/ کمک بیش از 10 میلیارد ریالی بازاریان از آغاز طرح کمک مومنانه
حیدری گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ طرح «یک کاسب یک دانش آموز» با رویکرد کمک مومنانه با مشارکت بسیج دانش‌آموزی در شهریورماه اجرا می‌شود تا به دانش‌آموزانی که از مکنت مالی مناسبی برخوردار نیستند، کمک شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا حیدری مسئول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی صبح امروز در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: سنت حسنه کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در سنوات گذشته با مشارکت مردم بویژه کاسبان محله انجام می‌شده که سال گذشته شاهد افزایش 20 درصدی کمک‌ها بودیم و امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا اقدامات حمایتی بیش از گذشته مورد توجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عبدالرضا حیدری مسئول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی صبح امروز در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، گفت: سنت, حسنه کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در سنوات گذشته با مشارکت مردم بویژه کاسبان محله انجام می‌شده که سال گذشته شاهد افزایش 20 درصدی کمک‌ها بودیم و امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا اقدامات حمایتی بیش از گذشته مورد توجه است.,

وی افزود: باتوجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استمرار کمک‌های مومنانه به اقشار آسیب‌پذیر، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ طرح «یک کاسب یک دانش آموز» با رویکرد کمک مومنانه با مشارکت بسیج دانش‌آموزی در شهریورماه اجرا می‌شود تا به دانش‌آموزانی که از مکنت مالی مناسبی برخوردار نیستند، کمک شود.

,

مسئول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی با بیان این‌که برای تهیه نیاز دانش آموزان کیف، کفش، لباس و لوازم‌التحریر مورد نظر است گفت: مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان در تعدادی از بازارهای استان راه‌اندازی شده است و دانش‌آموزان بی‌بضاعت از سوی مدارس شناسایی و به کاسبان معرفی می‌شوند و کاسب‌ها با حفظ‌ شأن و کرامت انسانی، آن‌ها را حمایت می‌کنند.

, مسئول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی با بیان این‌که ,

حیدری افزود: استقبال مردم بویژه کاسبان از طرح «یک کاسب یک دانش آموز»  مطلوب است و از آن‌جایی که در این طرح پولی رد و بدل نمی‌شود یا این منابع در یک‌جا متمرکز نمی‌شود، اعتماد‌ها بیشتر شده و روز‌به‌روز بر تعداد افراد خیر برای حمایت از ضعفا در این طرح افزوده می‌شود.

,

وی تصریح کرد: امسال با توجه به تأثیر‌گذاری بیماری کرونا بر مشاغل و زندگی مردم، احساس می‌شود مشارکت‌ برای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت بیشتر از سال‌های دیگر باشد.

,

مسئول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان و شروع رزمایش کمک مومنانه، بازاریان استان با حضور پررنگ خود در رزمایش کمک مومنانه، تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی داشته‌اند که به همت کسبه وخیّران بازار، اتاق بازرگانی و بسیج اصناف انجام شد که از این مبلغ، ۷ میلیارد ریال بخشش اجاره‌بها توسط مالکان واحدهای تجاری بوده است و مابقی تحت عنوان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سطح همان شهرستان در میان جامعه هدف، تقسیم و توزیع شده است.

, مسئول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی گفت: ,

حیدری افزود: در رزمایش کمک مومنانه، بسیج اصناف و بازریان استان، تمام قد، پای کار بود و اکنون نیز در تمام شهرستان‌ها در بحث کمک مومنانه مرحله اول و در رزمایش کمک مومنانه دهه ولایت تا پایان صفر حضور فعال خواهد داشت.

,

وی اظهار کرد: بازاریان استان، با لبیک جانانه به ندای مقام معظم رهبری، کمک‌های نقدی و غیرنقدی قابل توجهی را طی این ایام جهت مشارکت در رزمایش کمک مومنانه، تقدیم مراکز جمع‌آوری کردند و در کنار این کمک‌ها، مشارکت پررنگی در گندزدایی بازار، ضدعفونی‌کردن واحدهای صنفی و تهیه بسته‌های معیشتی از بازاریان استان و تولید ماسک شاهد بودیم و همچنان واحدهای صنفی و جهادی تولید ماسک با حمایت بسیج اصناف مشغول فعالیت هستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه