اخبار داغ

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بهار:

برگزاری هرگونه مراسم عزاداری منوط به رعایت شرایط ستاد مقابله با کرونا است

برگزاری هرگونه مراسم عزاداری منوط به رعایت شرایط ستاد مقابله با کرونا است
فریدی وثوق برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم در شهرستان بهار را منوط به رعایت شرایط اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید فریدی وثوق، رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ به لزوم پیروی از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در مراسم مذهبی محرم تاکید کرد و اظهار داشت: جاودانه نگه داشتن مراسم عاشورا مهمترین اتفاق تاریخی است که رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) به آن توصیه کرده‌اند و بخشی از این وظیفه بر دوش هئیات مذهبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی افزود: پیرو بیانات مقام معظم رهبری و در راستای لزوم تبعیت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا، هیئات مذهبی شهرستان بهار امسال تحت شرایطی خاص برنامه خواهد داشت.

,

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بهار برگزاری هرگونه مراسم در این ایام را صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری و تجمعات حداقلی عنوان کرد و گفت: کاهش ساعات برگزاری مراسم به میزان حداکثر دو ساعت، عدم جابجایی هئیات در شهر و ممنوعیت استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم از شرایط برگزاری است.

,

فریدی وثوق تاکید کرد: مراسم سینه زنی و زنجیرزنی با زنجیر شخصی در محل مراسم بدون جابجایی مجاز است و استفاده از ماسک به صورت مستمر، اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی از ضروریات اجرای مراسم است.

,

وی با اشاره به دستورالعمل کشوری اجرای مراسم گفت: برگزاری مراسم خاص در برخی استان ها به دلیل تجمع، تراکم و جابجایی و همچنین ضرورت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری، ممنوع اعلام شده است.

,

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بهار همچنین درباره برگزاری نماز گفت: نماز جماعت همچون گذشته در مساجد حداکثر به مدت یک ساعت، در اماکن سربسته دارای شرایط بهداشتی و تهویه با یک چهارم ظرفیت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و همراه داشتن وسایل شخصی امکان پذیر است.

,

فریدی وثوق درباره توزیع نذورات در مراسم مذهبی اذعان داشت: هر گونه پذیرایی در حین برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است، نذورات باید در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توزیع شود.

,

وی با اشاره به ممنوعیت برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی توزیع نذورات گفت: نذورات خاصی که امکان تغییر نذر به دلیل مسائل شرعی وجود ندارد، با نظارت کارشناسان بهداشتی طبخ و بسته بندی می شود، توزیع این نذورات باید در اماکنی باشد که از تشکیل تجمع، صف و تراکم جمعیت خودداری شود.

,

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بهار بر رعایت بهداشت محل برگزاری مراسم تاکید کرد و افزود: متولیان برگزاری مراسم باید نسبت به تهیه اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی، نصب پلاکاردهای آموزشی، توجیه عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و سایر موارد اقدام کنند.

,

فریدی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم باید صرفا در اماکن و فضاهای دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی باشد، گفت: هیئات مذهبی همیشه در عرصه های مختلف پیش قدم بوده اند لذا از مسئولین دولتی انتظار می رود که وسایل پیشگیری از ویروس کرونا را به اندازه لازم مهیا و زمینه را برای برگزاری این مراسم مهم سالانه با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه