اخبار داغ

مدیرکل اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل:

سیره عملی امام سجاد(ع)، الگوی آزادگان در اسارت بود

سیره عملی امام سجاد(ع)، الگوی آزادگان در اسارت بود
صبور مدیرکل اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران مهمترین وجه تفاوت دفاع مقدس ایران با جنگ های جهانی اول و دوم و جنگ های بین المللی را در عروج معنوی رزمندگان اسلام، عنوان کرد و گفت: آزادگان، سیره عملی ائمه معصومین(ع) را در دوران اسارت ساری و جاری کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صبور مدیرکل اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل و نماینده ادوار مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، از آزادگان به عنوان نماد واقعی ایثار و مقاومت نام برد و گفت: آزادگان در دوران اسارت علی رغم تحمل سختی ها و مشقات فراوان برای نظام اسلامی افتخار آفرینی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, سبلان‌ما,
وی افزود: آزادگان سرافراز ما با تاسی از مکتب عاشورا به ویژه سیره عملی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)  تا اخر به عهد و پیمانی که از همان ابتدای شروع جنگ تحمیلی با خداوند متعال بسته بودند پایدار ماندند.
,

مدیرکل اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در ادامه سخان خود با اشاره به آیات قرآن کریم به بیان خصوصیت رزمندگان در صدر اسلام پرداخت و گفت: آنهایی که در دوران اسارت به درجه رفیع شهادت نائل شدند به اجر و پاداش خود نزد خداوند متعال دست یافتند و آنهایی که پس از تحمل سختی های دوران اسارت هنوز هم علی رغم تحمل آثار شکنجه های روحی و روانی آن دوران، بر عهد و پیمان خود پابرجا هستند و همچنان از آزمون های الهی سربلند بیرون می آیند قطعا سعادتمند خواهند شد.

,

صبور به مقایسه دوران طلایی دفاع مقدس با جنگ های اول و دوم جهانی و همچنین سایر نبردها در دنیا پرداخت و گفت: عروج معنوی رزمندگان ما در 8 سال جنگ تحمیلی تنها مختص به دفاع مقدس ایران است و این معنویت در هیچ جای دنیا تکرار نشده است.

,

وی افزود: ازادگان رزمندگانی هستند که با حفظ آبروی نظام در دوران اسارت به مقام هایی دست یافتند که قابل وصف نیست.

,

این پیشکسوت عرصه ایثار و شهادت در بخش دیگری از سخنان خود به سیره عملی و رفتاری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: آزادگان سرافراز ما با عمل به سیره عملی و رفتاری حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) فرهتگ عاشورا را در دوران اسارت به تمام معنی ثاری و جاری کردند.

,

وی با بیان اینکه عشق به ائمه معصومین به ویژه امام حسین(ع) معجزه آفرین است، گفت: حماسه های رخ داده در دوران دفاع مقدس و دوران اسارت همگی برگرفته از مکتب عاشورا است.

,

صبور در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطران دوران مسئولیت خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران  پرداخت و گفت: خدمت به ایثارگران تنها ره توشه من برای آخرت است چراکه به گفته امام جمعه فقید اردبیل آیت الله مروج ، خدمت به خانواده های شهدا، ایثارگران و آزادگان از جمله اموری است که در آخرت دست انسان را در بزنگاه ها می گیرد و مایه آبرو و عزت انسان در آخرت و صحرای محشر می شود.

,

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه آزادگان در دوران اسارت به تفقه در دین دست پیدا کردند، تصریح کرد: آزادگان به مقام های معنوی در دوران اسارت دست پیدا کردند که بسیاری از علما و فضلا در حسرت آن هستند.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه