اخبار داغ

وقف نامه ای به نام جان برای حفظ سلامت مردم؛

پزشکان، مجاهدان خط مقدم در جنگ با کرونا هستند/روایتی از فداکاری کادر درمان همدان

پزشکان، مجاهدان خط مقدم در جنگ با کرونا هستند/روایتی از فداکاری کادر درمان همدان
روایت جامعه پزشکی همدان در جنگ با کرونا تعبیر و تفسیر فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس است، اینان امروز مجاهدانه، غیورانه و جانانه به میدان آمده اند گویا جان خود را برای حفظ سلامت مردم وقف کرده اند و ماجرای شهامت کادر درمانی استان در روزگار ستودنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امروز یکم شهریور برابر با زادروز پزشک ایرانی حکیم بوعلی سینا است. در تقویم ایران اسلامی به پاس بزرگداشت حکیم هزاره ها این روز را با عنوان “روز پزشک” نامگذاری کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

امسال روز پزشک متفاوت تر از سال های گذشته است و مردم بیش از پیش قدردان زحمات جامعه پزشکی از پزشکان گرفته تا پرستاران و سایر زحمتکشان عرصه سلامت در روزهای کرونایی هستند.

,

وقف نامه ای به نام جان برای حفظ سلامت مردم

, وقف نامه ای به نام جان برای حفظ سلامت مردم, وقف نامه ای به نام جان برای حفظ سلامت مردم,

مدافعان سلامتی که بی پروا، مخلصانه، مجاهدانه و غیورانه در خط مقدم جنگ با کرونا لباس سپید خود را حتی برای استراحت هم لحظه ای از تن خارج نکردند. اینان عاشقانه در راه رضای خدا دل به دریای فداکاری زده اند و در روزگار کرونایی بی هیچ چشم داشتی جانشان را با ایمان بر گرفته از اعماق وجودشان برای حفظ سلامت مردم وقف کرده اند. تعهد آنان به منظور مقابله با کرونا و در نهایت حفاظت از سلامت مردم ستودنی است.

,

در این باره با منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به گفت و گو نشستیم.

,

کرمی در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان ویژه به اقدامات کادر بهداشتی درمانی استان همدان در روزهای کرونایی پرداخت و گفت: از همان روزهای نخست با اعلام وجود کرونا ویروس بر آن شدیم یکرنگ و یک صدا شرایط لازم برای آموزش تمامی کادر درمانی درخصوص نحوه مقابله با کرونا را فراهم سازیم و کادر درمانی و مردم را نسبت به حفاظت از خود حساس کنیم.

,

حساس کردن مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی بدون داشتن استرس نابه جا

, حساس کردن مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی بدون داشتن استرس نابه جا, حساس کردن مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی بدون داشتن استرس نابه جا,

وی با بیان اینکه در روزهای نخستین شیوع کرونا در نگاه عموم مبتلا شدن به این ویروس مساوی با مرگ و میر بود، اظهار کرد: تلاش ما بر این بود تا این تلقی ترس بینهایت ایجاد شده از شیوع کرونا کاهش یابد تا در حین آگاه سازی جامعه برای حساس شدن به مسئله کرونا مردم آن وحشت و استرس شدید را نداشته باشند، بدین ترتیب مردم برای مراقبت از خود حساس شدند اما در این زمینه افراطی عمل نکردند.

,

غربالگری را از همان روزهای نخستین شیوع مبارزه با کرونا آغاز کردیم

, غربالگری را از همان روزهای نخستین شیوع مبارزه با کرونا آغاز کردیم, غربالگری را از همان روزهای نخستین شیوع مبارزه با کرونا آغاز کردیم,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه مرحله اول غربالگری را شفاهی و آزمایشگاهی از همان روزهای نخستین در اوایل اسفندماه سال گذشته آغاز کردیم، افزود: در غربالگری شفاهی با تماس تلفنی از وضعیت مردم آگاه می شدیم و اگر آنان طبق خوداظهاری دارای علائم ابتلا به کرونا بودند به مراکز غربالگری آزامیشگاهی برای انجام تست و مراقبت های بعدی ارجاع داده می شدند.

,

کرمی تصریح کرد: همچنین سامانه تلفنی ۳۴۴۳ مردمی ایجاد شد تا مردم سوالات خود را درخصوص کرونا از متخصصان حوزه سلامت جویا شوند.

,

همکاری تمامی دستگاه ها از اوج گیری شیوع کرونا در استان همدان جلوگیری کرد

, همکاری تمامی دستگاه ها از اوج گیری شیوع کرونا در استان همدان جلوگیری کرد, همکاری تمامی دستگاه ها از اوج گیری شیوع کرونا در استان همدان جلوگیری کرد,

وی به تشکیل ستاد استانی مبارزه با کرونا با همکاری استانداری و دیگر دستگاه های متولی اشاره و عنوان کرد: این ستاد از همان اوایل اسفند ۹۸ ایجاد شد و حتی شهرداری ها هم وارد میدان شدند تا جایی که اقدامات درمانی، ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی و قرنطینه نسبی تا ۱۵ فروردین از اوج گیری همه گیری کرونا جلوگیری کرد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: از دیگر اقدامات اساسی ما آموزش و غربالگری ما نسبت به خانواده مبتلایان به کرونا بود و در این زمینه حتی به غربالگری افرادی که به هر نحو با فرد بیمار در تماس بودند هم پرداختیم.

,

کرمی از راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته یا همان مراکز خدمات جامع سلامت به عنوان مراکز درمانی سرپایی مبتلایان به کرونا در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در این مراکز خدمات دهی تا حدودی مشابه بیمارستان است اما اگر بیمار به مرحله حاد برسد سریعا به بیمارستان ارجاع داده می شود.

,

اقدامات کادر درمانی از اوج گیری ناگهانی منحنی شیوع کرونا جلوگیری کرد

, اقدامات کادر درمانی از اوج گیری ناگهانی منحنی شیوع کرونا جلوگیری کرد, اقدامات کادر درمانی از اوج گیری ناگهانی منحنی شیوع کرونا جلوگیری کرد,

وی ادامه داد: اقدامات کادر درمانی در مبارزه با کرونا ستودنی است و استانی که به گفته برخی به دلیل شرایط خاص گردشگری انتظار می رفت با موج و اوج منحنی وحشتناک و ناگهانی کرونا درگیر شود خوشبختانه این گونه نشد و این نشان دهنده تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت بود.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: از ویژگی های بارز استان می توان به همکاری، تعامل و هماهنگی نیروی های داوطلب مردمی و ارگان های مختلف از بسیج و سپاه گرفته تا ارتش با مراکز بهداشت و درمان اشاره کرد که در این زمینه ما را یاری رساندند و خوش درخشیدند.

,

قدردان تولیدکنندگان ماسک و دیگر تجهیزات حفاظت فردی هستیم

, قدردان تولیدکنندگان ماسک و دیگر تجهیزات حفاظت فردی هستیم, قدردان تولیدکنندگان ماسک و دیگر تجهیزات حفاظت فردی هستیم,

کرمی راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ تولید ماسک و دیگر تجهیزات حفاظت فردی به صورت گسترده در همدان را از دیگر ویژگی های بارز استان در مبارزه با شیوع کرونا برشمرد و گفت: هر چند در یکی دو ماه روند با صعودی کرونا در استان روبرو بودیم اما خوشبختانه از ابتدای مرداد از آن همه گیری و روند افزایشی خارج شدیم.

,

وی اعلام کرد: همین اینک در مرحله غربالگری مرحله سوم علاوه بر اقدامات اولیه به دنبال واکسیناسیون گروه های خاص از جمله زنان باردار، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه ای هستیم.

,

رعایت پروتکل های بهداشتی درخواست کادر درمانی از مردم

, رعایت پروتکل های بهداشتی درخواست کادر درمانی از مردم, رعایت پروتکل های بهداشتی درخواست کادر درمانی از مردم,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از هم استانی ها خواست تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه در ماه محرم کادر بهداشت و درمان را در مبارزه با ویروس منحوس کرونا یاری رسانند.

,

کرمی معتقد است هر سهل انگاری نسبت به کرونا ویروس می تواند بر موج شیوع این بیماری بیافزاید.

,

به گزارش عصر همدان، روایت جامعه پزشکان این سرزمین در خط مقدم مبارزه با کرونا روایت نوع دوستی مخلصانه و حرکتی مجاهدانه در راه خداست. اینان همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس جان خود را برای حفظ سلامت مردمان این خاک به دست گرفته اند.حق یارشان باد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه