اخبار داغ

عضو شورای شهر قزوین:

مرمت نسیم شمال تا چندماه آینده به پایان می‌رسد/ بهسازی این جاده به باغستان آسیب نمی‌زند

مرمت نسیم شمال تا چندماه آینده به پایان می‌رسد/ بهسازی این جاده به باغستان آسیب نمی‌زند
سیده منیره قوامی،عضو شورای شهر قزوین گفت: بهسازی نسیم شمال به بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیارد هزینه نیاز داشت؛ علی رغم این میزان از هزینه به دلیل نارضایتی گسترده مردم، ترمیم آن آغاز شده و با تزریق مالی، پروژه تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین؛ سیده منیره قوامی امروز در بازدید از پایگاه خبری صبح قزوین با اشاره به وضعیت شورای شهر قزوین اظهار کرد: اکنون شورا در وضعیت بدی قرار ندارد، البته انتظار من از این دوره بیشتر بود؛ اما تاجایی که امکان داشت تلاش شده تا وظایف و نظارت بر شهرداری و نقد منصفانه داشته باشیم و در مجموع باید میزان رضایتمندی را از مردم پرسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: شهردار بر ریلی که توسط شورا مشخص شده و بر مدار بودجه، حرکت می‌کند و از آن به عنوان کتاب راهنما استفاده می‌کند تا مشخص شود درآمد را بر چه مبنایی هزینه کند و شهردار جدید بر مدار بودجه و برنامه پنج ساله حرکت می‌کند.

,

این عضو شورای شهر ابراز کرد: در این دوره از شورا سه شهردار تغییر کرده اما پروژه‌های کلان تا ۲۵ درصد و پروژه‌های خُرد تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

وی ادامه داد: ساخت خانه تئاتر در مراحل آخر است و چندین فرهنگسرا افتتاح می‌شود که فرهنگسرای چوبیندر با دو هزار متر بنا و در چهار طبقه از جمله آن‌ها است که از نیازهای این منطقه بود.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: پروژه بهسازی نسیم شمال تا چند ماه آینده و کمربندی قزوین نیز در دوره پنجم شورا افتتاح می‌شود؛ درمجموع باوجود اینکه شهرداری از نظر درآمدی در مضیقه بود و کرونا مزید بر علت شد، خوشبختانه درآمد شهرداری قزوین به گونه‌ای بود که مدیران تلاش کردند پروژه‌ها متوقف نشود.

,

وی درباره وضعیت نسیم شمال گفت: این مسیر جاده خارج شهر محسوب شده و در اختیار راه و شهرسازی است، اما باتوجه به اینکه از طرفی این ارگان هزینه لازم برای بهسازی را نداشته و از طرف دیگر مردم به دلیل عدم آشنایی با راه و شهرسازی بین وظایف آن و شهرداری تفکیک قائل نمی‌شوند، شهرداری مرمت نسیم شمال را به عهده گرفت.

,

وی ادامه داد: بهسازی نسیم شمال به بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیارد هزینه نیاز داشت علی رغم این میزان از هزینه به دلیل نارضایتی گسترده مردم، ترمیم آن آغاز شده و با تزریق مالی، پروژه تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

,

قوامی بیان کرد: نسیم شمال به دلیل مجاورت با باغات و استفاده از روش غرقابی به طور مکرر آسیب می‌دید، از این رو اکنون از سیستم جدیدی با اصول مهندسی استفاده می‌شود تا روش آبیاری باغات بر جاده تاثیرگذار نباشد و در برخی قطعات ۵۰ تا ۸۰ سانت از جاده تراشیده شده است.

,

وی افزود: در پروژه نسیم شمال برخی نسبت به فعالیت شهرداری در باغستان گلایه کردند؛ درصورتی که این طرح تعریض جاده و آسیب به باغستان نیست و طی آن حتی یک درخت نیز قطع نشده و صرفا جاده موجود بازسازی می‌شود.

,

این عضو شورای شهر در پایان ابراز کرد: نداشتن کمربندی از مشکلات ما است و به همین دلیل ماشین آلات سنگین از نسیم شمال عبور می‌کنند، با به کارگیری سیستم جدید، عبور ماشین سنگین به این جاده آسیب نمی‌رساند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه