اخبار داغ

‎نمایندگی ولی فقیه در بیمارستان نجمیه:

بزرگداشت ائمه و برپایی مراسم عزای حسینی به منزله ی برافراشتن پرچم اسلام است

بزرگداشت ائمه و برپایی مراسم عزای حسینی به منزله ی برافراشتن پرچم اسلام است
‎نمایندگی ولی فقیه در بیمارستان نجمیه گفت: برپایی مراسم عزای حسینی و زنده نگه داشتن جایگاه ائمه اطهار که پرچم و نماد دین هستند موجب سرافرازی و حفظ دین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی بیمارستان نجمیه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلامی نماینده ولی فقیه دربیمارستان نجمیه در مراسم عزاداری محرم که صبح امروز در این بیمارستان برگزار شد گفت: اولین دلیل تقید ما به برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) این است که خداوند برپایی اش را به ما توصیه کرده و در جاهای مختلف فرموده(واذکروا)، به این معنی که یادآوری کن، اما چرا خداوند متعال می فرماید واذکر عبادنا، (یادشان هرگز نباید از ذهن ها و قلب ها پاک شود) چرا باید به یاد یعقوب، یوسف، اسحاق و انبیا و اولیای خدا بود، به این دلیل که وجودشان را برای ما فدا کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: بزرگداشت اولیای خدا که تجسم ارزش ها و تبلور خوبی ها بودند و تعظیم آنها یعنی تعظیم همه فضائل و خوبی ها، "و اذکر عبادنا" به این معناست که این افراد بنده ی ما بودند پس باید به یادشان بود و در مکتب آنان درس بندگی آموخت.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین سلامی در خصوص اهمیت واژه ی عبودیت و بندگی پروردگار بیان داشت: رسیدن به بالاترین مرحله کمال برای هر انسان مرحله ی عبودیت است و پیغمبر بالاترین مدال افتخار خود را بندگی خداوند عنوان می کند، اگر پیغمبر رسول شد پیش از آن عبد پروردگار بود، پیامبر از رهگذر بندگی خدا، رسول پروردگار شد. 
,
 
,
نماینده ولی فقیه در بیمارستان نجمیه ادامه داد: امام حسین (ع) هم اینگونه بود، او خود را ندید و باقی بالله شد، امام حسین (ع) مانند پرچم هر کشور مهمترین نماد آن است پرچم برافراشته ی دین است، در زیارت جامعه ی کبیره واژه ی "اعلام عباده" به معنای علامت و نشانه و نماد بودن ائمه است چراکه آنها پرچم دین هستند و پرچم همیشه باید بر افراشته بماند.
,
 
,
‎وی گفت: ائمه اطهار بازوی توانای دین و چشم بینای امت بودند و این دست و چشم داشتن به این معنا نیست که آن ها چشم و گوش داشتند، همه این اعضای ظاهری را دارند بلکه مقصود این است که از چشم و اعضایشان به درستی استفاده کردند و بصیرت داشتند.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین سلامی افزود: آنان هنگام قرار گرفتن بر سر  دوراهی ها بین خدا و خودشان، دنیا و آخرت، خدا و آخرت را ترجیح می دادند و همانگونه که حر راه درست را انتخاب کرد، عمر سعد راه یزید را در پیش گرفت. ما نیز مرتبا سر دو راهی قرار می گیریم و باید راه درست را انتخاب کنیم. 
,
 
,
نماینده ولی فقیه در بیمارستان نجمیه با اشاره به اینکه احترام و بزرگداشت مفاخر و بزرگان اختصاصی به مسلمانها و شیعیان ندارند بیان داشت: همه جا از سربازان گمنام و کهنه سربازها و پرچم به عنوان نماد هویتی، ملتها از آن یاد می کنند.
,
 
,
‎وی تصریح کرد: ما ملکف به برپایی مجالس امام حسین (ع) هستیم چون دستور الهی است و موظف به بزرگداشت نشانه ها و نمادهای الهی می باشیم، ائمه پرچم هستند و باید برافراشته شوند. یکی از دلایل دیگر این است که ما موظف به مودت با اهل بیت هستیم. 
,
 
,
‎ حجت الاسلام والمسلمین سلامی اظهار داشت: نشانه محبت و دوستی مجالس و شاد بودن در شادی و محزون بودن در حزن آنان دلیل دیگر برگزاری مجالس حسینی جستن از طریق آنان به خداوند متعال است و توسل و عشق ورزیدن به آنان نزدیکترین راه به خدا است.
,
 
,
‎ نماینده ولی فقیه در بیمارستان نجمیه با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه ی محرم نسبت به سایر مناسبت های دینی خاطر نشان کرد: ایام محرم نسبت به سایر ایام با شور و هیجان بیشتری برپا می شود، مرحوم شوشتری در کتابش می فرماید هیچ کدام از کارهایی که کردم نزد پروردگار همچون توسل به امام حسین امیدوارکننده ترنیست لذا توسل به ایشان "افضل القربات" است، همچنین امیر المومنین (ع) دنیا را به دریا تشبیه کرده و فرموده دریا مواج است، در دریا مواج و طوفانی تنها راه رسیدن به ساحل نجات سوار شدن بر کشتی است، جزر و مد و ناملایمتی دنیا هم همین ویروس کرونا است که همه را گرفتار کرده است. 
,
 
,
‎وی تاکید کرد: برای رسیدن به ساحل هیچ راهی جز عبور از دریا نداریم اما کشتی امام حسین (ع) به این دلیل که بر موج احساسات سوار است انسان را زودتر به مقصد می رساند زیرا انسان از راه دل زودتر از راه عقل به خدا نزدیک می شود، امام حسین (ع) با دل مردم سر و کار دارد و احساسات مردم را شعله ور کرده پس بهترین راه است. 
,
 
,
‎ حجت الاسلام والمسلمین درپایان بیان داشت: اکنون نقشه های شوم نظام سلطه به دلیل وجود عشق و ارادت به ائمه ابتر مانده است و انقلاب نیز از عاشورا آغاز شد خاستگاه انقلاب محرم بود و به همین خاطر امام خمینی (ره) فرمودند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه