اخبار داغ

یادداشت؛

بازگشایی مدارس و ابهاماتِ پابرجا

بازگشایی مدارس و ابهاماتِ پابرجا
طبعا خانواده‌ها با تصمیمات دولت سر ستیز ندارند اما تذبذب در اعلام‌نظر در یک وزارت‌خانه و شنیده شدن دیدگاه‌های مختلف، متعارض و متناقض از مسئولان، خانواده‌ها را نگران می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، از زمانی که اعلام شد دانش‌آموزان باید از پانزدهم شهریورماه در مدارس «حضور» پیدا کنند، موجی از واکنش‌های منفی در فضای مجازی و حقیقی به راه افتاد. این واکنش‌ها حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش را به پاسخگویی واداشت اما پاسخ‌هایی که وزیر ارائه کرد، خود ابهامات جدیدی را بر مسائل پیشین افزود. وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که درباره بازگشایی مدارس با وزارت بهداشت توافق صورت گرفته و قرار است پروتکل‌های بهداشتی در مدارس به طور سختگیرانه رعایت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

او گفت که دانش‌آموزان در مدارس به دو یا سه گروه تقسیم می‌شوند و هرروز یک گروه از دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند؛ و البته تأکید کرد که تنها 8 درصد از مدارس کشور پرجمعیت تلقی می‌شوند. به گفته حاجی‌میرزایی، 35 درصد از مدارس کشور کمتر از 50 دانش‌آموز دارند و طبعا می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاصله را رعایت کنند و کلاس‌ها طبق روال عادی برقرار خواهد بود.

,

او در اظهارنظری که مورد بحث بسیار واقع شد اعلام کرد که تفاوت چندانی بین رنگ‌بندی‌های کرونایی وجود ندارد! آن‌چه که موجب نگرانی خانواده‌ها بود این بود که آموزش و پرورش، طی یک هفته دو دستورالعمل برای بازگشایی مدارس ابلاغ کرد؛ نخستین دستورالعمل‌ها بر مبنای رنگ‌بندی کرونایی مناطق مختلف ابلاغ شده بود و دستورالعمل‌های ثانویه صرفا تأکید بر حضور دانش‌آموزان داشتند و رنگ‌بندی را به کلی نادیده گرفتند!

,

با وجود پاسخ‌های وزیر هنوز بسیاری از خانواده‌ها می‌پرسند اگر رنگ‌بندی کرونایی مناطق تفاوت چندانی با هم ندارد، اساسا چرا تا کنون به این شیوه تقسیم‌بندی مناطق استناد شده است؟ چرا در برهه‌ای وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که دانش‌آموزان بر مبنای رنگ‌بندی مناطق به مدرسه خواهند رفت اما دو سه روز بعد اعلام شد که حضور برای همه دانش‌آموزان الزامی است؟

,

طبعا خانواده‌ها با تصمیمات دولت سر ستیز ندارند اما تذبذب در اعلام‌نظر در یک وزارت‌خانه و شنیده شدن دیدگاه‌های مختلف، متعارض و متناقض از مسئولان، خانواده‌ها را نگران می‌کند. باید دید در روزهای آینده برایند بررسی‌های مسئولان آموزش و پرورش چگونه خواهد بود؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه