اخبار داغ

در روزهای خونی بورس با ضررهایمان که روز به روز بیشتر می شود چه کنیم؟

در روزهای خونی بورس با ضررهایمان که روز به روز بیشتر می شود چه کنیم؟
از حدود دو هفته پیش بورس بعد از یک صعود خوب روند نزولی گرفت و رفته رفته سهام های زیادی در صف فروش قرار گرفته است. کسانی هستند که به تازگی وارد بازار سرمایه شدند و با توجه به وضعیت ایجاد شده هم متضرر شده اند و بخشی از آورده آن ها از دست رفته و همچنین با ترس و اضطراب در بازار رفتار می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ بعد از توجه دولت به بازار سرمایه و رشدی که این بازار داشت و همچنین آزادسازی سهام عدالت افراد زیادی تشویق شدند که در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنند؛ این روزها که بازار روند نزولی گرفته سرمایه گذاران از وضعیت بازار و ادامه آن نگرانند از این رو با یک کارشناس اقتصادی در این زمینه گفت و گو کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
وضعیت بورس در این روزها چگونه است؟
, وضعیت بورس در این روزها چگونه است؟, وضعیت بورس در این روزها چگونه است؟,
 
,
از حدود دو هفته پیش بورس بعد از یک صعود خوب روند نزولی گرفت و رفته رفته سهام های زیادی در صف فروش قرار گرفته اند که در امروز و دیروز این اتفاق ملموس تر دیده شد. کسانی هستند که به تازگی وارد بازار سرمایه شدند و با توجه به وضعیت ایجاد شده هم متضرر شده اند و بخشی از آورده آن ها از دست رفته و همچنین با ترس و اضطراب در بازار رفتار می کنند. شاید برای کسی که تازه وارد بازار شده است و اکنون می بیند که درصدی از سرمایه خود را از دست داده است این ترس و اصضطراب طبیعی باشد.
,
 
,
چگونه افراد از ضرر سرمایه گذاری به سود برسند؟
, چگونه افراد از ضرر سرمایه گذاری به سود برسند؟, چگونه افراد از ضرر سرمایه گذاری به سود برسند؟,
 
,
این افراد که تعداد آن ها هم کم نیست به نقطه ای رسیده اند که فکر می کنند سرمایه آنها به زودی نیست خواهد شد و در تکاپو هستند با این استدلال که جلو ضرر را هر وقت بگیری منفعت است، مانع ضرر بیشتر خود شوند.
,
 
,
امیدوارم این افراد خرید های بر پایه تحلیل و به صورت سبدی انجام داده باشند، این یک واقعیت امروز بازار است که خرید بر اساس تحلیل ها و حتی در سبدهای مختلف نیز با ضرر رو به روست و در واقع این موضوع یاداور ریسک سرمایه گذاری در بازار است. اینکه حال باید در این اوضاع با فرض اینکه نمی دانیم حمایت ها ی دولتی در ادامه در چه کم و کیفی خواهد بود، چگونه رفتار کنیم تا سرمایه خود را از دست ندهیم و حتی به سود هم برسیم کاری دور از دسترس و سخت نیست.
,
 
,
کسانی که سرمایه گذاری انجام دادند و در حال حاضر سرمایه گذاری آن ها در بورس به ضرر نشسته در ابتدا اگر می توانند باید در حال حاضر هیچ اقدامی انجام ندهند و یک زمان شش ماه تا یک سال را صبر کنند که بدون شک وضعیت برای آن ها تغییر خواهد کرد و ضرر آن ها به سود تبدیل خواهد شد.
,
 
,
البته شاید ورود به بازار سرمایه هم باید با همین دید انجام می شد که شاید این نکته برای بسیاری از ورودی های جدید باور پذیر نیست و رفتارات هیجانی را در پی دارد.
,
 
,
اگر کسی به سرمایه خود در حال حاضر نیازمند است چه کند؟
, اگر کسی به سرمایه خود در حال حاضر نیازمند است چه کند؟, اگر کسی به سرمایه خود در حال حاضر نیازمند است چه کند؟,
 
,
اگر کسانی هستند که به هر دلیلی در کوتاه مدت نیاز به سرمایه خود دارند و تصمیم دارند سرمایه خود را از بورس خارج کنند باید در ابتدا فروش پله ای را در دستور کار قرار دهند به این معنی که با فروش درصدی از هر سهم فرصت جبران ضرر را بدهند و به یکباره یک سهم کلیدی را از سبد خود خارج نکنند.
,
 
,
همچنین سهمی که برای فروش از سبد هم انتخاب می شود باید بر پایه تحلیل باشد و نسبت به اولویت سهم فروخته شود که این موضوع هم بر اثر زمان می تواند ضرر ایجاد شده را جبران کند.
,
 
,
بازار سرمایه با حمایت یا بدون حمایت بالاخره راه خود را پیدا خواهد کرد، پیشنهاد می کنم همه سرمایه گذاران از فروش خصوصاً فروش های بدون تحلیل خود داری کنند و با صبر میوه این سرمایه گذاری را بخورند. برخی سهم ها در قیمت هایی که به فروش می رسد اصلاً توجیحی ندارد و کسانی که کمی صبر کنند بدون شک سود خوبی به دست خواهند آورد.
,
 
,
پالایشی دوم بخریم؟
, پالایشی دوم بخریم؟, پالایشی دوم بخریم؟,
 
,
طبق اطلاعیه قبلی تا هفته آینده امکان ثبت نام برای این صندوق فرصت باقی است، پیشنهاد می کنم افراد در ثبت نام و خرید عجله نکنند و تصمیم را به شرایط منطقی بازار ببرند چرا که در این دو روز بازار ریزش سنگینی داشته است؛ اگر وضعیت به همین شکل یاشد قاعدتاً استقبال چندانی از این صندوق نخواهد شد.
,
 
,
وضعیت صندوق ها هم ماهیتی از بازار است، همان طور که داراول هم در این روزها با کاهش رو به رو بوده است اما فروش آن در حال حاضر اصلاً توصیه نمی شود چرا که ارزش آن بیشتر از قیمت امروز است.
,
 
,
مهدی ابوالحسنی اذعان کرد: به طور کلی دید بلند مدت می تواند ضرها را جبران کند و حتی رضایت را در سرمایه گذاری را به همراه داشته باشدف این موضوع را افرادی که مدت ها در بازار  سرمایه فعال بودند، چشیده اند.
,
 
,
کارشناس اقتصادی در پایان گفت: ما با شکستن حباب رو به رو نیستیم بلکه روزهای متفاوت بازار در کنار برخی رفتارهای اشتباه از سوی برخی سهام داران وضعیت کنونی را رقم رده و همچنین انتظاری که از حمایت برای بازار وجود دارد، شرایط کنونی را فراهم کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه