اخبار داغ

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

ضرورت توزیع متوازن علم و فناوری در استان اردبیل/ ایجاد دانشگاه صنعتی توجیهی ندارد

ضرورت توزیع متوازن علم و فناوری در استان اردبیل/ ایجاد دانشگاه صنعتی توجیهی ندارد
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: توزیع متوزان علم وفناوری در کل استان بواسطه پاک علم و فناوری و دانشگاه باید صورت بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین رحیمی شعرباف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما،در سفر به اردبیل اظهار داشت: به منظور بازید از دانشگاه محقق اردبیلی و  دانشکده فناوری های نوین نمین، پارک علم و فناروی استان و طرح های جدید همچون کتابخانه که اخیرا به بهره برداری رسیده است به این استان سفر کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی به برنامه های خود در این سفر یکروزه اشاره کرد و افزود: تجهیز آزمایشگاه مرکزی جهت ارائه خدمات بهتر به سراسر کشور و گسنرش پارک علم و فناوری استان اردبیل از جمله برنامه های این سفر است.

,

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به پتانسیل استان نیز گفت: وجود کارخانه ها و بخش کشاورزی گسترده اردبیل و همچنین تولید عسل که اردبیل را به قطب این محصول تبدیل کرده است  ما را ملزم می کند تا حرکت های فناورانه در استان اردبیل را گسترش دهیم.

,

وی تصریح کرد: در شهرهای کوچک شرکت هایی داریم که  محصولات در حد ملی تولید می کنند و از این رو با توجه به پتانسیل های موجود در استان باید به  کشش جغرافیایی و برای صادرات هم  فکر کر .

,

رحیمی ابراز داشت: دانشگاه اردبیل در سطح بین المللی باید برای خود جایگاه ایجاد کند و در سطح کشور تاثیر گذار باشداز این رو خوش بین هستم و دانشگاه اردبیل رشد کیفی بسیار خوبی داشته است.

,

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: هر شهرستانی در استان اردبیل که دارای پتانسیل رشد علمی است باید  مرکز علم و فناروی در آن منطقه تاسیس شود و توزیع متوزان علم وفناوری در کل استان بواسطه پاک علم و فناوری و دانشگاه باید صورت بگیرد.

,

وی اظهار داشت: ظرفیت آموزش عالی با وجود محقق اردبیلی و واحدهای مختلف نیاز به گسترش دانشگاه حضوری وابسته به وزارت علوم را نداردو باید کمک کنیم دانشکده ها فنی توسعه یابد و در دانشگاه محقق یک پردیس بزرگ فنی و مهندسی داشته باشیم.

,

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد دانشگاه صنعتی از نظر منایع انسانی و تعداد داوطبیان و اقتصادی اصلا توجیهی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه