یادداشت؛
هدیه کرونایی آموزشو پرورش به معلمان
در معرض خطر قرار گرفتن سلامت معلمان و دانش آموزان و الزام به حضور در مدرسه و اجرای آموزش مجازی از طریق شاد در کنار عدم حضور دانش آموزان در مدارس باعث سرگردانی معلمان شده است.
[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، در هفته گذشته بازگشایی مدارس یکی از سرخطهای خبری بسیاری از رسانهها بود و انواع اخبار و محتواهای ضدونقیض خوراک شبکههای اجتماعی بود.
,
شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اروم نیوز,
برخوردهای متعدد و متنوعی از سوی افراد اقشار و نهادهای مختلف نسبت به بازگشایی مدارس اتفاق افتاد اما فصل مشترک بسیاری از آنها نگرانی والدین و دستاندرکاران از بیمار شدن دانش آموزان و گسترش آن در جامعه بود.
در میان موضوعات مطرحشده در شبکههای اجتماعی احتمال گسترش کرونا در میان دانش آموزان اصلیترین موضوع بود که حکایت از نگرانی والدین و جامعه از ابتلای دانش آموزان به این بیماری داشته است که در حدود یکسوم پستها را به خود اختصاص داده است؛ برخلاف اینکه تا چندی پیش در منابع خبری تأکید میشد که کودکان احتمال ابتلایشان به این بیماری کم است با انتشار بعضی پستها بهویژه در اینستاگرام از کودکانی که بر اساس کرونا فوت کردهاند سبب نگرانی بیشتر در این موضوع شده است.
این نگرانیها ریشههای متعدد واقعی و غیرواقعی و رسانهای داشتند . برخی به دلیل عملیات روانی دشمن بسیار مبالغه شده بود برخی نیز درست بوده و بهصورت عملی آزموده شد.
مهمترین دلیل نگرانی والدین عدم امکان رعایت کامل دستورالعملهای پیشگیری از کرونا توسط دانشآموزان بود . به باور بسیاری از والدین کودکان توانایی سازگاری با شرایط و دستورالعملها را ندارند و به دلیل ماهیت بازی و روح کودکی که با فعالیت و نزدیکی با سایر دانش آموزان همراه است امکان سرایت از کودکی به کودک دیگر بالا است .
این نگرانی باعث شد تا درنهایت پس از کشوقوسهای فراوان و ورود نهادهایی مثل مجلس ، آموزشوپرورش از برگزاری حضوری کلاسها کوتاه آمد. وزیر آموزشوپرورش در آخرین روزهای آموزشی هفته قبل از انتخابی بودن حضور دانش آموزان در مدارس خبر داد که این موضوع با استقبال گسترده والدین و دانشآموزان روبرو شد به گواه آمار بسیاری از دانشآموزان در هفته گذشته از مراجعه حضوری به مدارس خودداری کردند و به نظر میرسد در هفتههای پیش رو به حداقل برسد.
پس از تعیین و تکلیف نسبی دانش آموزان نوبت به معلمان میرسد . وضعیت معلمان بهعنوان عنصر اصلی که بار آموزش خصوصاً آموزش مجازی یا از راه دور را به گردن میکشند دیده نشده است.
در روزهای گذشته معلمان در حالی موظف به حضور و اجرای آموزش مجازی از طریق شاد هستند که به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدارس معلمان با یک نوع سرگردانی روبرو شدند.
گروهبندی کلاسها نیز در کنار آموزش مجازی باعث شده است معلمین مجبور باشند دروس را بهصورت چندباره تکرار کنند.
موضوع دیگری که سلامت معلمان را درخطر قرار میدهد سفرهای بینشهری یا درونشهری معلمان است . سفرهای معلمان باعث افزایش خطر گسترش کرونا میشود . بهویژه در مناطق روستایی که دانش آموزان نیز کمتر حاضر میشوند معلمان دارای بیماری نهفته میتوانند بیماری را در مناطق سفید پخش کنند.
علیرغم اینکه دانش آموزان الزامی به حضور در مدارس ندارند ، وجود بازرسیها و دستورالعملها برای حضور معلمان در مدارس سلامت معلمان را نیز درخطر قرار داده است.
مقایسه معلمان با سایر کارمندان نیز نادرست است چرا که جایگزینی یک معلم به سهولت جایگزینی یک کارمند یا مدیر اجرایی نیست و می تواند دانش اموز را از چرخه آموزش و یادگیری حذف کند.
شاید هیچکس پیشبینی نمیکرد که علیرغم اعلام آمادگیهای آموزشوپرورش و پشت اصرار عجیب وزیر آموزشوپرورش بر شروع کلاسها این اندازه بیتدبیری و آشفتگی وجود داشته باشد.
عدم هماهنگی درون بخشی، عدم هماهنگی با سایر نهادها و دستگاهها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.
عدم اقناعسازی افکار عمومی و روحیه دستوری دولت دوازدهم برای چندمین بار متوالی در سالهای گذشته مردم را دچار دردسر کرده است، درسی که برای دولت روحانی عبرت نشده است!
باید منتظر ماند و امیدوار بود تا این دستورالعملهای های متضاد به همگرایی برسند و آرامش روانی به جامعه برگردد.
انتهای پیام/
,
برخوردهای متعدد و متنوعی از سوی افراد اقشار و نهادهای مختلف نسبت به بازگشایی مدارس اتفاق افتاد اما فصل مشترک بسیاری از آنها نگرانی والدین و دستاندرکاران از بیمار شدن دانش آموزان و گسترش آن در جامعه بود.
,
در میان موضوعات مطرحشده در شبکههای اجتماعی احتمال گسترش کرونا در میان دانش آموزان اصلیترین موضوع بود که حکایت از نگرانی والدین و جامعه از ابتلای دانش آموزان به این بیماری داشته است که در حدود یکسوم پستها را به خود اختصاص داده است؛ برخلاف اینکه تا چندی پیش در منابع خبری تأکید میشد که کودکان احتمال ابتلایشان به این بیماری کم است با انتشار بعضی پستها بهویژه در اینستاگرام از کودکانی که بر اساس کرونا فوت کردهاند سبب نگرانی بیشتر در این موضوع شده است.
,
این نگرانیها ریشههای متعدد واقعی و غیرواقعی و رسانهای داشتند . برخی به دلیل عملیات روانی دشمن بسیار مبالغه شده بود برخی نیز درست بوده و بهصورت عملی آزموده شد.
,
مهمترین دلیل نگرانی والدین عدم امکان رعایت کامل دستورالعملهای پیشگیری از کرونا توسط دانشآموزان بود . به باور بسیاری از والدین کودکان توانایی سازگاری با شرایط و دستورالعملها را ندارند و به دلیل ماهیت بازی و روح کودکی که با فعالیت و نزدیکی با سایر دانش آموزان همراه است امکان سرایت از کودکی به کودک دیگر بالا است .
,
این نگرانی باعث شد تا درنهایت پس از کشوقوسهای فراوان و ورود نهادهایی مثل مجلس ، آموزشوپرورش از برگزاری حضوری کلاسها کوتاه آمد. وزیر آموزشوپرورش در آخرین روزهای آموزشی هفته قبل از انتخابی بودن حضور دانش آموزان در مدارس خبر داد که این موضوع با استقبال گسترده والدین و دانشآموزان روبرو شد به گواه آمار بسیاری از دانشآموزان در هفته گذشته از مراجعه حضوری به مدارس خودداری کردند و به نظر میرسد در هفتههای پیش رو به حداقل برسد.
,
پس از تعیین و تکلیف نسبی دانش آموزان نوبت به معلمان میرسد . وضعیت معلمان بهعنوان عنصر اصلی که بار آموزش خصوصاً آموزش مجازی یا از راه دور را به گردن میکشند دیده نشده است.
,
در روزهای گذشته معلمان در حالی موظف به حضور و اجرای آموزش مجازی از طریق شاد هستند که به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدارس معلمان با یک نوع سرگردانی روبرو شدند.
,
گروهبندی کلاسها نیز در کنار آموزش مجازی باعث شده است معلمین مجبور باشند دروس را بهصورت چندباره تکرار کنند.
,
موضوع دیگری که سلامت معلمان را درخطر قرار میدهد سفرهای بینشهری یا درونشهری معلمان است . سفرهای معلمان باعث افزایش خطر گسترش کرونا میشود . بهویژه در مناطق روستایی که دانش آموزان نیز کمتر حاضر میشوند معلمان دارای بیماری نهفته میتوانند بیماری را در مناطق سفید پخش کنند.
,
علیرغم اینکه دانش آموزان الزامی به حضور در مدارس ندارند ، وجود بازرسیها و دستورالعملها برای حضور معلمان در مدارس سلامت معلمان را نیز درخطر قرار داده است.
,
مقایسه معلمان با سایر کارمندان نیز نادرست است چرا که جایگزینی یک معلم به سهولت جایگزینی یک کارمند یا مدیر اجرایی نیست و می تواند دانش اموز را از چرخه آموزش و یادگیری حذف کند.
,
شاید هیچکس پیشبینی نمیکرد که علیرغم اعلام آمادگیهای آموزشوپرورش و پشت اصرار عجیب وزیر آموزشوپرورش بر شروع کلاسها این اندازه بیتدبیری و آشفتگی وجود داشته باشد.
,
عدم هماهنگی درون بخشی، عدم هماهنگی با سایر نهادها و دستگاهها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.
,
عدم اقناعسازی افکار عمومی و روحیه دستوری دولت دوازدهم برای چندمین بار متوالی در سالهای گذشته مردم را دچار دردسر کرده است، درسی که برای دولت روحانی عبرت نشده است!
,
باید منتظر ماند و امیدوار بود تا این دستورالعملهای های متضاد به همگرایی برسند و آرامش روانی به جامعه برگردد.
,
انتهای پیام/
,
]
به اشتراک گذاری این مطلب!
ارسال دیدگاه