اخبار داغ

فعال فرهنگی هرمزگان:

زن در اسلام، جایگاه شفقت و کرامت دارد

زن در اسلام، جایگاه شفقت و کرامت دارد
پرمایه گفت: دختران جامعه ایرانی اسلامی با توجه به نقش سازنده ای که دارند موجب رشد و ترقی جامعه هستند، بنابراین زمانی که جایگاه زنان و دختران را شناختیم نباید به افکار جاهلانه برگردیم، در جامعه ای که برطبق افکار پوسیده جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند، خداوند جایگاه زن را ارتقاء بخشیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ ثرپا پرمایه، فعال فرهنگی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: حذف قرآن از کتاب فارسی اول دبستان و یا حذف تصاویر دختران از جلد کتاب درسی سوم دبستان خاطر تعدادی از افراد جامعه را مکدر کرده است که نباید این نگرانی عنوان تفکیک جنسیتی و خانه نشینی برای دختران داشته باشد زیرا که معتقد هستیم این افکار خرافات است و بی توجهی به دختران ریشه در افکار جاهلیت دارد و این از جامعه اسلامی امروز ما بعید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این فعال فرهنگی هرمزگان افزود: جامعه ما بر نظام دینی و ارزشی تکیه دارد و نمی توانیم دختران را کنار بگذاریم، مقام دختر والا، شایسته و قابل احترام است و این که می بینیم مقام دختر تنزل پیدا می کند می تواند ریشه در افکار خرافات گونه داشته باشد در حالی که امام صادق(ع) می فرمایند «دختران حسناتند، و پسران نعمت؛ و حسنات موجب ثواب و اجر و پاداشند ولى نعمت موجب بازخواست مى‏شود» بر همین اساس دین اسلام به ما می آموزد اگر دختران را در خانه و جامعه مورد تکریم قرار ندهیم احساس تنهایی می کنند که به دنبال آن آسیب‌زا خواهد بود.

,

پرمایه ادامه داد: در اندیشه های اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و مواضعی که امام راحل (ره) و رهبر انقلاب(مدظله العالی) دارند هر دو جنس زن و مرد را مورد احترام و تکریم قرار می دهند نگاه افراطی و تفریطی و سلیقه ای نیست بلکه یک نگاهی پر از شفقت و مهربانی و با کرامت است.

,

وی تصریح کرد: زن جایگاه محفوظی دارد و جامعه و سبک زندگی ایرانی اسلامی علاوه بر تکریم و جایگاه زن؛ به ما این تذکر را می دهد که مطالعات را بر اساس قرآن و دین داشته و خود را به روز کنیم، مخلوقات خداوند مکمل یکدیگر هستند و نباید آنها را از هم تفکیک و جدا کنیم، پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند «خداوند نسبت به دختران مهربان تر است و اگر فرزند دختر را خوب تربیت کنید و به او دانش بیاموزید سپر شما در مقابل آتش جهنم خواهند بود» و نمی توانیم این گوهرگرانبها را حدف کنیم.

,

فعال فرهنگی هرمزگان افزود: دختران جامعه ایرانی اسلامی با توجه به نقش سازنده ای که هم در گذشته داشته و هم در حال دارند موجب رشد و ترقی جامعه هستند، بنابراین زمانی که جایگاه زنان و دختران را شناختیم نباید به افکار جاهلانه برگردیم، در جامعه ای که برطبق افکار پوسیده جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند، خداوند جایگاه زن را ارتقاء بخشیده است.

,

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند« زمانی که پیامبر(ص) دست حضرت زینب(س) را می بوسند فقط جنبه عاطفی ندارد بلکه نشان از مقام بالای معنوی حضرت زینب(س) دارد» و زمانی که امام امام علی(ع) می فرمایند «زن ریحانه است» نشان می دهد که زن روح لطیف و طبع بزرگی دارد.

,

پرمایه خاطرنشان کرد: هرچند که با حذف یک تصویر نمی توانیم وضعیت کتاب را تحلیل کنیم اما توضیحی که برای این مورد نیز داده شده کافی نیست، می توانستند برای توجیه این کار و خلوت شدن جلد کتاب، تصویری از دختر و پسر را باهم حذف کنند، تالیف کتاب های درسی به عهده یک شخص نبوده و یک تیم آن را انجام می دهد و مشخص نشده سلیقه ای انجام شده است یا خیر؟ که تیم مولفان کتاب های درسی باید آرامش را به جامعه برگردانند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه