اخبار داغ

رئیس کل دادگستری البرز مطرح کرد؛

البرز برای اولین بار در کشور دادرسی ویدئوکنفرانسی راه اندازی کرد

البرز برای اولین بار در کشور دادرسی ویدئوکنفرانسی راه اندازی کرد
حسین فاضلی هریکندی گفت: البرز با ارتقا رتبه از ۲۵ کشوری، رتبه سوم بازدید قضات از زندان ها و رتبه نخست سامانه پانیذ را به دست آورده است و برای اولین بار در کشور توانست دادرسی ویدئوکنفرانسی را راه اندازی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس کل دادگستری البرز امروز یکشنبه در نشست شورای مدیران که در ندامتگاه مرکزی کرج برگزار شد، با اشاره به اهمیت زندان در بازپروری بزهکاران، گفت: مسائل و مشکلات موجود در زندان ها به واسطه برگزاری این نشست ها بررسی شده و راهکارهای برون رفت پیگیری می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
حسین فاضلی هریکندی برطرف شدن چالش های موجود در زندان ها را یک وظیفه قانونی دانست و افزود: فراهم شدن شرایط متناسب با شان انسانی زندانیان در گرو هم افزایی دستگاه های اجرایی است، همچنین در برنامه های تحولی دادگستری تحت عنوان چشم انداز قضایی، 8 محور و 100 برنامه اجرایی تدوین شده است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه 10 برنامه با تراکم 10 درصد از برنامه های مذکور به ساماندهی شرایط ندامتگاه های البرز اختصاص دارد، اظهار داشت: اعطای مرخصی به 5 هزار زندانی در شرایط کرونایی به منظور حفظ سلامت زندانیان و اتخاذ راهکارهای تشویقی برای محکومینی که عملکرد قرانی و فرهنکی مطلوب داشته اند، از جمله اقداماتی است که در البرز شاهد انجام آن بوده ایم.
,
 
,
فاضلی هریکندی روند مذکور را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: البرز با ارتقا رتبه از 25 کشوری، رتبه سوم بازدید قضات از زندان ها و رتبه نخست سامانه پانیذ را به دست آورده است و برای اولین بار در کشور توانست دادرسی ویدئوکنفرانسی را راه اندازی کند، همچنین در راستای اجرای دستورات اخیر رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی در زمینه اجرای غربالگری در زندان‌ها و بررسی وضعیت کلیه زندانیان، تاکنون وضعیت بیش از هزار زندانی مورد بررسی قرار گرفته است.
,
 
,
رئیس کل دادگستری البرز در خاتمه خاطرنشان داشت: در یک اقدام جهادی همه زندانیان استان تا آخر ماه جاری غربالگری خواهند شد و چاره جویی و آسیب شناسی در راستای رفع مشکلات و اصلاح و بهبود روندهای موجود با استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی انجام خواهد شد.
,
 
,
همچنین رصد هفتگی زندانیان تحت قرار کفالت، استقرار پزشکی قانونی در ندامتگاه فردیس و استفاده از ظرفیت خیرین در آزادی زندانیان دارای بدهی کمتر از ۱۰ میلیون تومان به عنوان مصوبات اجرایی مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه