اخبار داغ

بعد از ۱۸ ماه بلاتکلیفی انجام شد؛

معرفی فرماندار جدید بوکان/ حکمرانی بومی‌ها پس از ۱۵ سال پایان یافت

معرفی فرماندار جدید بوکان/ حکمرانی بومی‌ها پس از ۱۵ سال پایان یافت
انتصاب فرماندار جدید بوکان که فردی غیربومی است، به معنای پایان حکمرانی افراد بومی در مهم ترین مسند مدیریتی شهرستان به حساب می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس، روز دوشنبه ۲۴ شهریورماه و بعد از ۱۵ سال، در نهایت سکان فرمانداری بوکان به عنوان مهم ترین پست دولتی در شهرستان به یک غیربومی سپرده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

به دنبال حادثه دلخراش برای فرماندار غیربومی بوکان در اوایل روی کار آمدن دولت نهم که در یک حادثه رانندگی همراه خانواده جان خود را از دست داد، با حکم وزیر وقت کشور تصمیم بر آن شد که پست شیخ الرییس سومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی به یک بومی با سابقه سپرده شود.

,

حسن عباسی، فردی بود که توانست در آن زمان به واسطه دوستی با دولت مردان وقت حکم فرمانداری بر شهر بوکان را از وزیر کشور دریافت کند و بیش از ۸ سال سکان دار این پست در شهرستان باشد.

,

دوران حسن عباسی در فرمانداری بوکان را می توان یکی از با ثبات ترین دوره های مدیریت در سطح شهرستان دانست هرچند که چالش ها و فراز و نشیب های زیادی نیز در این ۸ سال روی داد که بی تردید بر نمره نهایی عباسی از دیدگاه مردم  تاثیر داشت.

,

تقابل با نماینده وقت یعنی انور حبیب زاده، تلاش جدی برای تائید صلاحیت ۲ دوره نماینده سابق بوکان برای حضور در مجلس شورای اسلامی و در نهایت چالش جدی با نماینده مورد نظر، استخدامی های فامیلی، تضاد با چهره های سیاسی سطح شهر و رسانه ها در نهایت سبب شد که هیچگاه خدمات و تلاش های وی در حوزه عمرانی آن چنان که بود دیده نشود.

,

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، نماینده بوکان که دست بر قضا ۲ بار در زمان فرمانداری حسن عباسی موفق به نشستن بر کرسی مجلس شده بود، تمام تلاش خود را به کار بست تا فرمانداری جدید با رویکردی اصلاح طلبانه بر مسند قدرت در این شهرستان بنشاند.

,

در نهایت و با حمایت گروه های اصلاح طلب شهرستان، جمال خسروی به عنوان فرماندار بوکان انتخاب و راهی ساختمان مرمری فرمانداری شد.

,

جمال خسروی که قبل از قبول این پست و در دوره حسن عباسی به عنوان رییس دانشگاه پیام نور انتخاب شده بود، از همان اوایل نشان داد که بدون دستور نماینده هیچ دستوری را امضا نمی کند.

,

انتخابات شورا، استیضاح شهردار وقت توسط شورای دوره چهارم و به دنبال آن عدم موافقت با انتخاب شهردارهای معرفی شده، استخدام های بی ضابطه، درگیری جدی با رسانه های مخالف، تغییر مدیران کارآمد و در نهایت درگیری های سیاسی، همراهی با نماینده وقت مجلس کشمکش با جریان مخالف سیاسی دولت در سطح شهر، بی توجهی به پروژه های عمرانی و زیرساختی، کارنامه ای ناموفق از دوران فرمانداری وی را در اذهان عمومی مردم به جای گذاشت.

,

خسروی در نهایت و بعد از ۵ سال در ۲۹ فرودین ۹۸ به علت حضور در رقابت های نمایندگی مجلس از سمت خود استعفا داد تا میراثی نه چندان خوشایند از وی به یادگار بماند.

,

با کناره گیری خسروی و خالی بودن ۲ پست مهم دیگر در فرمانداری بوکان یعنی معاونت سیاسی ـ اجتماعی و بخشدار مرکزی، لقمان خسروپور که تا قبل از استعفای خسروی معاون عمرانی فرمانداری بود با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری انتخاب شد.

,

تلاش برای بهبود وضعیت عمرانی بوکان، برگزاری انتخابات مجلس یازدهم و همچنین ارائه وام های شائبه دار و کرونا از مهم ترین چالش های وی در ۱۸ماه حضورش در این پست بود.

,

بی تردید با نگاهی به کارنامه ۳ فرماندار بومی بوکان طی ۱۵ سال گذشته، هیچکدام از این افراد نتوانستند آنچه که سبب کاهش محرومیت ها و ارتقاء شاخص های توسعه در شهرستان می شود را به صورت عملی پیاده کنند و هرکدام به نوعی درگیر جنگ قدرت با مخالفین خود بودند.

,

تا اینکه بالاخره پس از ۱۵ سال سکان مدیریت بوکان یعنی فرمانداری به یک غیربومی سپرده شد تا در سال منتهی به پایان دولت دوازدهم به اداره امورات این شهرستان بپردازد.

,

هرچند نباید این مهم را نیز فراموش کرد که انتصاب مسولان غیربومی نیز می تواند چالش برانگیز و دارای ضعف و نقاط قوت خاصی باشد اما امید است این تغییر و تحولات سبب کاهش تنش ها میان چهره های سیاسی در بوکان و در نهایت ارتقاء شاخص های توسعه در سطح شهرستان باشد.

,

بی شک مردم بوکان منتظر تغییرات جدی در حوزه های مختلف هستند و برای آنان مسئول بومی و غیربومی تفاوتی ندارد، آن ها مدیرانی می خواهند که جهادی و دارای ایده های نوگرایانه باشد که بتواند با ایجاد وحدت در میان مسئولان و مردم شکاف موجود را کاهش و در نهایت سبب پیشرفت بوکان شود.

,

محمد امین زاده از بانه به بوکان آمده و به عنوان فرماندار این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه