اخبار داغ

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل:

کوچ پاییزه عشایر اردبیل از اول مهرماه آغاز می شود

کوچ پاییزه عشایر اردبیل از اول مهرماه آغاز می شود
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: امسال کوچ رسمی پاییزه عشایر این استان از اول مهر ماه آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معرفت آذری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل امور عشایری، هفکری با تعدای از عشایر استان و با در نظر گرفتن شرایط جوی، کوچ پاییزه عشایر در روزهای آینده آغاز می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی اشاره به اینکه بر اساس تقویم تدوین شده کوچ پاییزه امسال به مدت 10 خواهد بود، افزود: این تقویم که مورد تایید استانداری است، از اول تا دهم مهرماه در سراسر استان انجام خواهد شد.

,

 مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با بیان اینکه در راستای فصل 3 ماده 11 آیین نامه ساماندهی، دستگاه های اجرایی که وظایف در قبال جامعه عشایری دارد از طریق معاون سیاسی و امنیتی استانداری به آنها ابلاغ شده است، گفت: جهت تسهیل در روند کوچ پاییزه، امکانات ادارات منابع طبیعی، دامپزشکی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، نیروی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، هلال احمر و سایر دستگاه ها بسیج شده است.

,

 آذری ابراز داشت: امسال تعداد دام‌های جابجا شده در کوچ پاییزه با توجه به تعداد دام‌های مندرج در دفترچه ویژه عشایر خواهد بود و لازم است عشایر هنگام کوچ دفترچه‌های خود را همراه داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، کوچ عشایر با تدابیر کرونایی انجام می شود، تصریح کرد: علاوه بر اینکه  کارشناسان امور عشایری در زمان کوچ بسته های بهداشتی پیشگیری از کرونا و آب معدنی بین عشایر پخش می کنند، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز توسط این عزیزان ضروری است.

,

 مدیر کل امور عشایر استان اردبیل با تاکید بر این اینکه کوچ پاییزه امسال بصورت ماشینی انجام شود، تصریح کرد: عشایر  از کوچه شبانه، عبور از راههای پرخطر و اتراق در مسیرهای سیل پرهیز کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه