اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز:

"یخنی پلو" و نان محلی درگز ثبت ملی می شوند

"یخنی پلو" و نان محلی درگز ثبت ملی می شوند
مددی گفت: یخنی اصیل درگزی، سمنو پزان و نان محلی درگز از جمله میراث این شهرستان هستند که با تایید شورای ثبت استان، به زودی در فهرست آثار ملی کشور ثبت می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مددی در گفتگو با خبرنگار صبح توس، از ثبت ملی سه میراث معنوی و ارزشمند شهرستان درگز خبر داد و اظهار کرد: درگز از جمله شهرستانهایی است که دارای قدمت تاریخی 7000 هزار ساله و فرهنگ غنی و سنت های ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تبیین کرد: از این رو و در راستای حفظ و معرفی یادگارهای جامانده از گذشتگان، تاکنون چند میراث معنوی جهت ثبت آداب و رسوم منحصر به فرد شهرستان به شورای ثبت استان پیشنهاد شده که خوشبختانه مورد تایید قرار گرفته است.

,

, ,

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز تشریح کرد: یخنی اصیل درگزی، سمنو پزان و نان محلی درگز از جمله این میراث هستند که مراحل تشکیل پرونده آنها شامل جمع آوری اطلاعات، مستند سازی و تکمیل پرونده جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور به پایان رسیده است.

,

مددی تاکید کرد: یخنی یکی از غذاهای مورد علاقه مردم درگز بوده که از سالیان دور در مراسم های مختلف مخصوصا عروسی ها و مراسماتی که مردم میهمان ویژه دارند مورد استفاده قرار می گیرد؛ این غذا به نوعی یکی از جاذبه های درگز به حساب می آید.

,

, ,

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از تمامی کسانی که در پروسه ثبت این مواریث نقش داشتند ابراز کرد: امیدواریم با ثبت این ثروت های معنوی شهرستان، ضمن حفظ آنها بتوانیم آداب و رسوم این منطقه را به جهانیان هم معرفی کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه