اخبار داغ

سفیر بنگلادش در ایران:

بنگلادش از سرمایه‌گذاران ایرانی با آغوشی باز استقبال می‌کند/ سرمایه‌گذاری حلقه مفقوده روابط تجاری ایران و بنگلادش

بنگلادش از سرمایه‌گذاران ایرانی با آغوشی باز استقبال می‌کند/ سرمایه‌گذاری حلقه مفقوده روابط تجاری ایران و بنگلادش
سارکر گفت: یکی از مواردی که تاکنون مغفول مانده، سرمایه گذاری در هر ۲ کشور است که نباید به آن بی توجه بود، این مسئله حلقه مفقوده در تجارت بین دو کشور ایران و بنگلادش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز نشست بررسی همکاری های اقتصادی استان کرمان و بنگلادش با حضور سفیر این کشور در ایران و اعضای اتاق بازرگانی استان در شهر کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

گوسال اعظم سارکر سفیر بنگلادش در ایران اظهار کرد: با توجه به وابستگی های فرهنگی، پیشینه تاریخی، تشابه زندگی و دین در ۲ کشور ایران و بنگلادش، ما را مجاب می‌کند ارتباطات بیشتر و گسترده تری با ایران داشته باشیم و طبعا این گسترش روابط بر عهده دوستان و بازرگانان ایرانی است.

,

وی افزود: ارتباطات تاریخی خیلی گسترده ای در طول تاریخ بین دو کشور وجود داشته و باید این موضوع در زمان کنونی نیز ادامه یابد، هرچه افراد و بازرگانان با یک دیگر ارتباط بیشتری داشته باشند، امکان گسترش روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور بیشتر فراهم می شود.

,

سفیر بنگلادش در ایران تصریح کرد: پتانسیل های زیادی در دو کشور وجود دارد اما متاسفانه میزان تجارت بین دو کشور ایران و بنگلادش زیاد نیست.

,

سرمایه گذاری حلقه مفقوده روابط تجاری ایران و بنگلادش

, سرمایه گذاری حلقه مفقوده روابط تجاری ایران و بنگلادش, سرمایه گذاری حلقه مفقوده روابط تجاری ایران و بنگلادش,

سارکر بیان کرد: یکی از مواردی که تاکنون مغفول مانده، سرمایه گذاری در هر ۲ کشور است که نباید به آن بی توجه بود، این مسئله حلقه مفقوده در تجارت بین دو کشور است.

,

وی یادآور شد: در حال حاضر میزان تجارت بین دو کشور حدود ۱۰۰ میلیون دلار و صادرات ایران به بنگلادش چهار برابر صادرات کالاهای ما به ایران است، عمده اقلام صادراتی بنگلادش به ایران نخ، دانه های روغنی و … است و اقلامی از جمله میوه، میوه خشک، پسته، قیر و … از ایران به کشور ما وارد شده است.

,

سفیر بنگلادش در ایران ابراز کرد: یکی از مسائل مهم این است که اتاق های بازرگانی مراقبت و بررسی کنند که چه مشکلاتی در زمینه توسعه تجارت بین ۲ کشور وجود دارد و باید این موارد آنالیز شود و برای رفع آنها اقدام کنیم.

,

سارکر عنوان کرد: مسئله دیگر که در میزان تجارت اهمیت دارد، تبادلات مالی است، می دانیم نقل و انتقال پول با مشکلات زیادی مواجه است و باید راه هایی از جمله تهاتر و … بررسی شود تا بتوانیم گردش پول و نقل و انتقال را تسریع کنیم.

,

وی ادامه داد: بعد از اینکه وضعیت کرونا نرمال شود، آیتم های زیادی برای تجارت بین ۲ کشور آماده می شود، بنگلادش دومین تولیدکننده بزرگ پوشاک در دنیاست و جدا از این مورد می توانیم موارد دیگری را به سبد تجاری بین دو کشور اضافه کرد.

,

سفیر بنگلادش در ایران تصریح کرد: بعضی از بخش ها در بنگلادش به سرعت گسترش یافته و قوی شده که می توان به غذاهای دریایی و منجمد، سرامیک و چینی، چرم و صنعت جدید IT اشاره کرد، بنگلادش در IT رو به رشد و قوی عمل کرده است.

,

 بنگلادش از سرمایه گذاران ایرانی با آغوشی باز استقبال می کند

,  بنگلادش از سرمایه گذاران ایرانی با آغوشی باز استقبال می کند,  بنگلادش از سرمایه گذاران ایرانی با آغوشی باز استقبال می کند,

سارکر بیان کرد: تولید انواع دارو از دیگر ظرفیت های بنگلادش است و ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور را تامین و به ۱۰۰ کشور صادرات دارد و در ساخت کشتی کوچک و متوسط با فناوری روز و قیمت مناسب کار می کنیم و به کشورهای مختلفی صادرات داریم.

,

سفیر بنگلادش در ایران با اشاره به صادرات چای، تنباکو، محصولات نخ کنف و کامپوزیت گفت: کشاورزی پایه کشور بنگلادش است و در زمینه فرآوری مواد غذایی کار می کنیم زیرا خواستار سبد متنوعی از محصولات هستیم و این موضوع با سرمایه گذاری محقق می شود و از بازرگانان برای سرمایه گذاری در کشورمان در فرصت های موجود دعوت می کنم.

,

وی افزود: به جز موارد ممنوعه از جمله سلاح، مواد مخدر و انتشار پول در بنگلادش، در دیگر موارد محدودیتی وجود ندارد و برای واردات مواد اولیه گمرک و مالیات تعلق نمی گیرد، ۱۶۵ میلیون نفر جمعیت، بازار بزرگی است و قدرت خرید خوبی دارد.

,

سارکر با اشاره به اینکه در بنگلادش مناطق ویژه اقتصادی داریم و بازرگانان می توانند سود خود را ۱۰۰ درصد برگردانند، اظهار کرد: در بخش های مختلف از جمله ساخت و ساز، مباحث حوزه سلامت، استارتاپ ها و … می توان همکاری گسترده ای داشت و بنگلادش تصمیم دارد در سال های آینده ۲۸ پارک علم و فناوری ایجاد کند که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و کار مشارکتی در این کشور است.

,

سفیر بنگلادش در ایران اذعان کرد: سرمایه گذاران بنگلادشی در خارج از کشور نیز حضور دارند و سرمایه گذاری می کنند و آمادگی برای حضور در ایران وجود دارد و می توانند با ایرانیان وارد شراکت شده، تماس بین بازرگانان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می توانند ظرفیت های یکدیگر را برای کار و شراکت بسنجند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد تجارت و سرمایه گذاری در بنگلادش توسط بخش خصوصی انجام می شود از این رو بخش خصوصی در این کشور قدرتمند است و دولت به طور کامل از این موضوع حمایت می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه