اخبار داغ

فرزند شهید:

هفته دفاع مقدس یاد آور رشادت های زنان و مردانی است که ایثار و مردانگی را معنا کردند

هفته دفاع مقدس یاد آور رشادت های زنان و مردانی است که ایثار و مردانگی را معنا کردند
مهین زمانی فرزند شهید و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسلام آبادغرب گفت: هفته دفاع مقدس یاد آور شهامت ها و رشادت های زنان و مردانی است که ایثار و مردانگی را معنا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مهین زمانی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره امام و شهدا، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یاد آور شهامت ها و رشادت های زنان و مردانی است که ایثار و مردانگی را معنا کردند.

این فرزند شهید و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسلام آبادغرب به بیان خاطراتی از جنگ پرداخت و گفت:  اولین روز جنگ در اسلام آبادغرب در ۳۱ شهریور 59 با حمله هواپیماهای عراقی  آغاز شد دقیقا یادم هست ساعت ۴-۵ عصر تعداد زیادی هواپیمای عراقی شهر را با بمب های چتری و خوشه ای که قابل مشاهده بود مورد هدف قرار دادند، اولین جایی که مورد اصابت قرار گرفت پل زنگه محله زندگی وخیابانی که جای هیاهوی کودکی مان بود که غرق در خون و آتش شد در اولین بمباران ده ها وصدها زن ومرد وکودک بی گناه به شهادت رسیدند.

 زمانی خاطر نشان کرد: این خاطره دردناک تا ابد در ذهنم‌ماندگار شده است که چطور تعدادی از جوانان و نوجوانان  و همشهریان  عزیزمان  غرق در خون با سرهای بی تن وتن های بی سر  شهید شدند.

 وی گفت:  مرحوم پدرم (شهید کربلایی خیدان زمانی) شصت و هشت سال سن داشت دی ماه 65 بر اثر بمباران درمحل سکونتش (پل زنگه)  بر اثر اصابت ترکش در ناحیه قلب به شهادت رسید، کربلایی خیدان  مذهبی و مومن انقلابی  از خیرین بودند و تنها چیزی که به ارث گذاشته تقوای بی نظیر ایشان  نماز اول وقت وعبادت که در بین فرزندانش است.

 زمانی در پیش بینی شهادت پدرش گفت: یک فردی پاکدامن قبل از شهادت پدرم خواب دیده  بود که  ابرها از  آسمان کنار رفتند، اسب  سفیدی پایین آمد، کربلایی خیدان  و چند نفری از اهالی محل سوار اسب شدند و به آسمان رفتند و بعدها این خواب تعبیر شد و تمام این افراد به آسمان پرکشیدند و در بمباران هواپیما های بعثی برعلیه مردم بیگناه شهید شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان با بیان برگی دیگر از جنایات رژیم بعث عراق گفت: شهین درفش کاویان  در نه سالگی بر اثر بمباران  و افتادن بمب چتری  بر روی منزلشان که مادرش شهیده والیه مهدی پور وبرادر  و دو خواهرش از دست داد در حالیکه  که‌خودش ترکش خورده و غلطان در خون  و به تنهایی نظاره گر مرگ عزیزانش‌ بود، وی مدت دوماه در بیمارستان بستری بود و اکنون از جانبازان ۲۵ درصد بنیاد است.

وی عنوان کرد: خاطره بمباران مردم مظلوم و بیگناه اسلام آبادغرب فراموش ناشدنی است، این شهر در طول 8 سال دفاع مقدس و در عملیات مرصاد، 1280 شهید تقدیم انقلاب نموده و در این راه سختی های فراوانی را تحمل کردند و همواره پشتیبان ولایت بوده و خواهند بود، لذا مسئولین نیز باید زمینه رفع مشکلات و خدمتگزاری به این مردم بی ادعا را فراهم کنند.

زمانی گفت: تلخ ترین خاطراتم در دوران جنگ تحمیلی مربوط به ورود منافقین به اسلام آبادغرب بود که اولین جایی که مورد حمله منافقین قرار گرفت بیمارستان بود که به آتش کشیده شد و جنایت های زیادی در آنجا مرتکب شدند، آزمایشگاه وتخت بیماران و حتی پیکرهای زیادی از بیماران و مجروحان سوزانده شدند و  بر مردم بی دفاع  و حتی کودکان تیر خلاص زدند.

وی افزود: با آتش زدن بیمارستان حتی جایی نبود که بیماران در آنجا مدوا شوند حتی دسترسی به یک باند نبود که جلوی خونریزی مجروحین گرفته شود، جایی برای طبابت مجروحین نبود که به ناچار آنها را به روستای تجر ومیرعزیزی جهت مداوا شدن انتقال داده شدند.

مهین زمانیبیان داشت: ملت ایران و به ویژه مردم شهیدپرور اسلام آبادغرب هیچ وقت جنایت صدام و منافقین را فراموش نخواهند کرد و با پیروی از ولایت مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته  و دشمنان را ناکام خواهیم گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ا شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه