وی افزود: در محیطی وحدت آمیز، برادرانه و جهادی امور برپایی نمایشگاه پیش رفت و همه برای عملیاتی شدن چنین حرکتی دست به دست هم دادند.

چهل سالگی انقلاب اسلامی نماد کمال و نقطه قدرت است

مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه برای گرامیداشت چهلمین سال و پاسداشت دفاع مقدس تمهیدات فراوانی اندیشیده شده و از سوم خردادماه کار آغاز شد و ده ها برنامه و ستاد تشکیل شد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود گفت: علاوه بر مرکز استان در تمام شهرستان ها ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس فعال شده است.

وی افزود: گرامیداشت حماسه دفاع مقدس در همه ایام جاری است و امسال با توجه به فرارسیدن چهل سالگی انقلاب اسلامی برجستگی ویژه‌ای دارد چراکه چهل سالگی انقلاب اسلامی نماد اوج، کمال و نقطه قدرت است و به کوری چشم دشمنان افرادی که نمی خواستند این انقلاب باقی بماند کماکان با اقتدار قوی تر و آماده تر از گذشته ایستاده است.

گفتمان مقاومت و تکریم شهید و شهادت باید رونق داشته باشد

سردار یوسفعلی‌زاده ضمن اشاره به اینکه در نمایشگاه دفاع مقدس خراسان رضوی محتواهای کلی اکران شده در نمایشگاه با سیاست های کلی چهلمین سالگرد انقلاب تطبیق داده شده تصریح کرد: امیدواریم همواره نمادهای دفاع مقدسی از جمله تصاویر شهدا و جملات انقلابی برافراشته باشد و گفتمان مقاومت و تکریم شهید و شهادت رونق داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه یکی از ظرفیت های خوب هم افزایی صدا و سیما، خبرگزاری  و فضای مجازی است که می تواند این اقدامات در طی سال نیز تداوم داشته باشد افزود: انتظار است در جامعه تلاش ها در راستای تبیین گفتمان دفاع مقدس ادامه داشته باشد.

مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بسیاری از غرفه ها بخش ویژه کتاب به عنوان ماندگارترین اثر فعال بود و باید امتداد داشته باشد و می تواند حوزه استفاده از هنر و طرح های ابتکاری و فرصت های موجود بهره برداری شود و باید بررسی شود که چگونه دفاع مقدس را هر چه بهتر و بیشتر تبلیغ و صیانت کنیم.

نقش مردم یکی از نقاط اوج دفاع مقدس است

وی با بیان اینکه یکی از نقاط اوج دفاع مقدس نقش مردم است ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز در روزهای پایانی جنگ تحمیلی از همه تقدیر کردند اما تشکر ویژه را از بسیج داشتند و در این نمایشگاه بسیج اقشار مختلف به عنوان نماد ملت توانمندی ها را عرضه کردند.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: دفاع مقدس نیز مردم محور و با تکیه بر بنیه مردم شکل گرفت که باید قدر دانسته شود.

وی با اشاره به این مطلب که مردم با برخی تجهیزات نظامی طی بازدید از این نمایشگاه آشنا شدند و با این ادوات از نزدیک آشنا شدند افزود:  در تمام غرفه ها تلاش شد برای بازدیدکنندگان مطالب و مضامین ناب انقلابی اموزش و تبیین شود.

سراسر جامعه اسلامی سنگر دفاع است

مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: گرامیداشت حماسه دفاع مقدس منحصر به ایام و افراد خاص نیست و علی الخصوص کسانی که از دستاوردهای دفاع مقدس بهره مند هستند نباید از فضایل آن و تبیین آنها غفلت کنند.

وی با بیان اینکه حفظ آثار دفاع مقدس میراث ملی، انقلابی و تکلیف شرعی است و باید این میراث به خوبی حفظ شود و از تحریف آن جلوگیری شود افزود: باید تلاش شود دست دشمن را از این میراث گرانقدر کوتاه کنیم و در این راستا سراسر جامعه اسلامی سنگر دفاع است و همگی به عنوان مدافع ثمره این جهاد وظیفه داریم.

انتهای پیام/