اخبار داغ

در روز میانی هفته؛

روند ریزشی بورس همچنان ادامه دارد/ کاهش چشمگیری ارزش و حجم معاملات بازار سهام

روند ریزشی بورس همچنان ادامه دارد/ کاهش چشمگیری ارزش و حجم معاملات بازار سهام
شاخص کل بورس در پایان معاملات روز جاری 54 هزار واحد ریزش کرد و بر قله یک میلیون و 515 هزار واحدی ایستاد و ارزش، حجم و تعداد معاملات در روز میانی هفته، کاهش چشمگیری را ثبت کرد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه هفته جاری را با ادامه روند نزولی و ریزشی مانند هفته قبل آغاز کرد و شاخص کل بورس اکنون در محدوده ورود به کانال 1.4 میلیون واحد قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بازار سهام امروز دوشنبه در حالی  آغاز بکار کرد که فشار سنگین عرضه و فروش همچنان ادامه داشت و شاخص بورس از همان دقایق ابتدایی معاملات قرمز رنگ بود و در نهایت با 54 هزار واحد ریزش به کار خود پایان داد.

,
 
,
در روز جاری تقریبا همه نمادها با صف فروش مواجه بودند و بیش از 500 نماد با افت قیمت به کار خود پایان دادند. ارزش، حجم و تعداد معاملات در روز میانی هفته، کاهش چشمگیری داشت و خریداران به عقب نشینی خود ادامه دادند.
,
 
,
فعالان بازار معتقدند همچنان هیچ یک از تصمیمات حمایتی دولت و سازمان بورس اجرایی نشده و این موضوع عامل ایجاد نااطمینانی و ترس بین سهامداران حقیقی شده است.
,
 
,
براساس این گزارش، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با 54 هزار و 955 واحد ریزش به یک میلیون و 515 هزار و 932 واحد رسید. شاخص هم وزن هم با افت 5384 واحد عدد 402 هزار و 267 واحد را ثبت کرد.
,

معامله گران در روز جاری 237 هزار معامله در بورس انجام دادند که ارزش آن با تغییر مالکیت یک میلیارد و 823 میلیون سهم و اوراق مالی به بیش از 2685 میلیارد تومان رسید.

,

ارزش کل معاملات بازار سرمایه (بورس و فرابورس) در روز جاری با معامله بیش از 3 میلیارد سهم و اوراق مالی بالغ بر 5247 میلیارد تومان شد. ارزش معاملات نسبت به روز گذشته 43 درصد و حجم معاملات هم 64 درصد افت را نشان می‌دهد. تعداد معاملات هم افت 100 درصد را نسبت به روز قبل را ثبت کرد.

,
معاملات خرد سهام هم به بیش از 3928 میلیارد تومان رسید و امروز هم مانند روزهای گذشته بیش از 1445 میلیارد تومان از بازار خارج شد.
,
 
,
بیشترین حجم معاملات هم مربوط به سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با 666.9 میلیارد سهم، بانک ملت با  135.5 میلیون سهم، ایران خودرو با 94.6 میلیون سهم، بانک تجارت با 91.7 میلیون سهم و سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با 89 میلیون سهم است.
,
 
,

صنایع پتروشیمی خلیج فارس فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، سین. نفت و گاز پتروشیمی تامین، پالایش نفت تهران و فولاد کاوه جنوب کیش نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

,
, ,

 

,

شاخص کل فرابورس ایران هم در روز جاری با 388 واحد کاهش به 18 هزار و 561 واحد رسید.

,

معامله گران امروز در فرابورس یک میلیارد و 274 میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب 528 هزار معامله و به ارزش 2562 میلیارد تومان دادوستد کردند.

,

پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول، سنگ آهن گوهر زمین، بانک دی، پتروشیمی زاگرس و ذوب آهن اصفهان بیتشرنی نقش را در افت شاخص فرابورس داشتند و در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با بیشترین تاثیر مثبت مانع ریزش بیشتر شاخص شد. 

,

نمادهای بانک دی، پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و شرکت آهن و فولاد ارفع پُر بیننده‌های امروز فرابورس بودند.

,

, ,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه