اخبار داغ

قالیباف در جلسه روسای کمیسیون های اقتصادی:

استفاده از نقدینگی بخش خصوصی برای جهش تولید مسکن ضروری است

استفاده از نقدینگی بخش خصوصی برای جهش تولید مسکن ضروری است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و نقدینگی بخش خصوصی برای جهش تولید مسکن لازم و ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز (دوشنبه 7مهرماه) در جلسه روسای کمیسیون‌های اقتصادی و نمایندگان دولت که با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طرح جهش تولید مسکن مورد بررسی قرار گرفت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه تاکید کرد: این تصمیم قطعی مجلس است که مسکن به عنوان پیشران تولید و جهش تولید در دستور کار قرار بگیرد.

,

وی افزود: البته معتقدیم دولت در این زمینه باید سیاستگذاری و حمایت کند نه اینکه مستقیما درگیر تصدی گری باشد. ما با رویکرد ساخت مسکن دولتی مخالفیم. اقتضاء رویکرد اقتصاد مردمی هم استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن است.

,

قالیباف تصریح کرد: مشوق ها و امتیازات مختلفی وجود دارد که دولت می تواند برای تسهیل امر ساخت مسکن درنظر بگیرد. هرگونه یارانه و حمایت باید منطقی و معقول با ملاحظه آثار اقتصادی آن اختصاص پیدا کند. تجربه تخصیص بی ضابطه ارز 4200 تومانی نشان داد که حمایت از سمت مصرف کننده، ترجیح دارد.

,

وی با تاکید بر استفاده از منابع غیر تورمی در این طرح اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و نقدینگی بخش خصوصی برای جهش تولید مسکن لازم و ضروری است. مدل صندوق‌های زمین و ساختمان می‌تواند مبنا قرار گیرد و لذا باید مراحل تاسیس و فعالیت آنها تسهیل شود.

,

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: ما در طرح جهش تولید مسکن در مجلس مصمم هستیم که هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال کنیم. این دغدغه روزهای آغازین مجلس یازدهم بود و نمایندگان و کارشناسان متعددی تلاش کردند و طرح جهش تولید مسکن را تدوین کردند که خوشبختانه دو فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسید و کلیات آن هم هفته گذشته مصوب شد و برای هم افزایی همه کمیسیون ها در این طرح به کمیسیون عمران ماموریت داده شده که نکات مورد ایراد این طرح را برطرف کند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: ممکن است دوستان مجری در دولت، در روش اجرایی این طرح نظراتی داشته باشند که در هفته جاری باید در کمیسیون عمران مطرح کنند و آنجا به یک تفاهم و جمع بندی صوت گیرد. اما نباید در این موضوع تعلل کرد و باید در اسرع وقت این طرح در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد .

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه