اخبار داغ

در سال پایانی عمر شوراها؛

ساختمان ایستگاه دوم آتش‌نشانی اسدآباد همچنان بلاتکلیف است/دهه فجر، وعده شورا برای افتتاح!

ساختمان ایستگاه دوم آتش‌نشانی اسدآباد همچنان بلاتکلیف است/دهه فجر، وعده شورا برای افتتاح!
شهرستان اسدآباد با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت تنها دارای یک ایستگاه آتش نشانی شهری است و هنوز ایستگاه دوم این شهر راه اندازی نشده و مسئله اینجاست که انتظارات از یک ایستگاه هم هر روز بیشتر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شهرستان اسدآباد با جمعیت ۱۱۰ هزار نفری، در حال حاضر دارای سه شهر اسدآباد، آجین و پالیز، دو بخش مرکزی و پیرسلمان با بیش از ۹۹ روستاست که در این شهرستان تنها یک ایستگاه آتش نشانی فعال و تقریبا”مجهز وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

البته در شهر آجین و یکی از روستاهای بخش پیرسلمان اسدآباد هم ایستگاههایی ایجاد شده، اما چندان امکانات در آنها مجهز نیست.

,

قاعدتا” شهرستانی با این عظمت و وجود اراضی کشاورزی و منابع طبیعی که گاها” دچار سانحه می شود، و البته گردنه صعب العبور نیاز به ایستگاه‌های آتش نشانی مجهز با نیروهای آتش نشان بیشتر می شود که اینگونه نیست.

,

و حتی بسیاری از مواقع همین ایستگاه آتش نشانی فعال و موجود در شهر خدماتی به بسیاری از روستاهای اطراف می رساند و این درحالی است که ممکن است با توجه به مسافت طولانی بسیاری از روستاها این ایستگاه نتواند خدمات را به موقع به آن روستاها ارائه دهد.

,

, ,

البته ناگفته نماند که شهر اسدآباد یک ایستگاه دوم در حوزه آتش نشانی دارد که سالها بلاتکلیف برای احداث ساختمان و نیرو باقی مانده است.

,

امروز دوره پنجم شوراهای اسلامی را پشت سر می گذاریم، کماکان این ایستگاه بلاتکلیف و دیگر ایستگاه آتش نشانی هم مجهز به امکانات بهتری نشده است.

,

در این زمینه سیدعلی موسوی رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به عدم تکمیل ساختمان ایستگاه دوم آتش نشانی شهر اسدآباد، اظهار کرد: تکمیل این ایستگاه از مطالبات مهم ما و مردم است که در این زمینه مکاتباتی زیادی را داشتیم.

,

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت و تکمیل ساختمان آتش نشانی ایستگاه دوم را بسته ایم، گفت: این ایستگاه دوم در حال تکمیل و تجهیز است که تاکنون یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

,

رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد از راه اندازی آن در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: البته هم اکنون ایستگاه فعلی شهر برخی از حوادث و سوانح را در کل شهرستان یعنی دو شهر و روستا پوشش می دهد.

,

وی تصریح کرد: تعداد ۲۰ نفر نیروی آتش نشان و خدمه در ایستگاه آتش نشانی شهر اسدآباد فعالیت دارند.

,

عصر همدان؛ با وجود جمعیت ۱۱۰ هزار نفری شهرستان اسدآباد و بیش از ۹۹ روستا و بسیاری از حوادث امداد و نجات، جاده ای، آتش سوزی منازل و مزارع و عدم تکمیل و راه اندازی ایستگاه دوم، انتظار می رود که فرماندار، نماینده مردم و شهرداری و شورای شهر نسبت به مطالبه مردم در راه اندازی ایستگاه دوم جذب نیروی آتش نشان، تجهیز ایستگاه فعلی و تکمیل ظرفیت نیروی آن با جدیت ورود کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه