اخبار داغ

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تاکنون مرگ مادر باردار به دلیل کرونا در کرمانشاه نداشتیم

تاکنون مرگ مادر باردار به دلیل کرونا در کرمانشاه نداشتیم
شیوا کاظمی, مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه مرگ مادر باردار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه نداشته ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیوا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: همچنان روند انجام سزارین نسبت به گذشته کاهشی است و در این راستا برنامه های تشویق مادران شکم اول به انجام زایمان طبیعی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: البته شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی کلاسهای آمادگی زایمان شده با این حال در مراکز بهداشت از طریق فضای مجازی و کلاس آنلاین خدمات مذکور ارائه می‌ شود.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: مادران باردار می توانند به منظور اطلاع از نحوه شرکت در این کلاس‌ها با مرکز بهداشت محله خود ارتباط برقرار کنند.

کاظمی گفت: پیش از شیوع پیک سوم کرونا کلاسهای آمادگی زایمان با شمار محدود برای مادران باردار برگزار شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در تمام بیمارستانها روند انجام زایمان سزارین غیرضروری روبه کاهش است.

کاظمی گفت: در نیمه نخست سال 13 هزار و 203 زایمان در بیمارستان‌های استان ثبت شده که 47 درصد زایمان سزارین بوده است.

 وی گفت: کاهش میزان زایمان سزارین به ویژه در مادران شکم اولی محسوس‌تر بوده به گونه‌ای که شاهد 42 درصد کاهش بودیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مرگ مادر باردار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه نداشته ایم تنها یک مورد گزارش شده که آن هم مشکوک بوده است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال شش مادر باردار مبتلا به کرونا از مرگ نجات یافته اند.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمام مراکز بیمارستانی موظف به پذیرش مادران باردار مشکوک یا مبتلا به کرونا شدند و پس از پذیرش، مادر را به صورت ایزوله در قرنطینه بیمارستانی نگه می دارند و در صورتی که زایمان وی قریب الوقوع باشد به مرکز استان اعزام خواهد شد درغیر این صورت خدمات لازم به وی ارائه می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین نوزادان مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا به بیمارستان محمد کرمانشاهی اعزام می‌شوند اما به بیمارستانهای دارای ان آی سی یو اعلام آمادگی شده که با توجه به پیک کرونا در صورت افزایش موارد، نوزادان مشکوک یا مبتلا به کرونا به مرکز آنها اعزام شوند.

 وی عنوان کرد: مادران باردار به طور جدی در منزل قرنطینه شوند و پروتکل های بهداشتی رعایت کنند زیرا تمام موارد دسترسی به پزشک و مراکز بهداشتی به صورت اینترنتی و تلفنی فراهم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه